مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:تعیین تکلیف۷۰۰ تعاونی راکد مازندران در کمیته ویژه احیای تعاونی‌ها


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال استان و رسیدگی به وضعیت و احیای حدود ۷۰۰ تعاونی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
علی باقری اظهار داشت: با احیا وفعال شدن دوباره این تعداد تعاونی امسال درمازندران حدود ۳ هزار نفر به چرخه اشتغال برگشتند.
وی با بیان اینکه مازندران از استان‌های پیشتاز در تشکیل تعاونی است و درحال حاضر ۱۵ هزار ۲۹ تعاونی درمازندران وجود دارد، افزود: از این تعداد درحال حاضر فقط ۷ هزار و ۷۵۰ تعاونی فعال و بقیه غیرفعال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، عمده مشکلات تعاونی‌های استان را مشکلات مالی و سرمایه در گردش، حقوقی و خانوادگی اعضای تعاونی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: با برگزاری نشست‌های مشورتی و مشترک با کارشناسان واعضای اتاق تعاون استان و شهرستان می‌توان بسیاری از مشکلات تعاونی را برطرف و شرایط فعالیت دوباره آنها را فراهم کرد.
باقری اضافه کرد، برای رسیدگی به مشکلات و احیای واحدهای تعاونی، درادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های مازندران نیز ستاد تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال تشکل شده تا روند پیگیری و رفع مشکلات آنها تسریع شود.
وی همچنین به نقش مهم و محوری اتاق تعاون در رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های غیرفعال را حائز اهمیت خواند و ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری نشست‌های مشترک اتاق تعاون واداره‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وجود مرکز داوری در اتاق تعاون برای رسیدگی به حل مشکلات واحدهای تعاونی است که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران همچنین به اختصاص خط اعتباری ویژه حدود ۸ هزار میلیارد تومانی امسال از سوی بانک توسعه تعاون برای راه اندازی و نیز طرح‌های توسعه‌ای حوزه تعاون کشور اشاره کرد و گفت: سهم مازندران از این میزان اعتبار که شناور و قابل افزایش نیز هست، درمرحله نخست حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است.
باقری تصریح کرد: برای جذب اعتبارهای مرحله نخست ابلاغی، پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات ایجاد اشتغال و توسعه‌ای درقالب تعاونی به ارزش حدود ۲۴۰ میلیار تومان ارزش تشکیل شده و طرح‌ها براساس توجیه انجام کار درحال بررسی و راستای آزمایی است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، وی اضافه کرد، دراین حوزه به هرمیزان طرح توجیهی و قابلیت اجرا تصویب شود، مشکلی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

1403/07/17

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود