برنامه‌های فرهنگی در شهرهای کوچک مازندران در اولویت قرار گرفت


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برگزاری جشنواره شهرهای برتر فرهنگی در این استان را در راستای تمرکززدایی وتوزیع عادلانه برنامه های فرهنگی درهمه مناطق به خصوص شهرهای کوچک اعلام کرد.
حسین جوادی درحاشیه تجلیل از مسئولان شهرامامزاده عبدالله به علت انتخاب این شهر به عنوان یکی ازشهرهای نمونه فرهنگی مازندران درسال۱۴۰۱ گفت: به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی وتوجه به شهرهای کوچک‌تر وعدم تمرکززدایی درمراکز شهرستان‌ها، جشنواره شهر برتر فرهنگی در مازندران طراحی و اجرا شد.
وی افزود: درگذشته همه فعالیت های فرهنگی عمدتا در مراکزشهرستان‌ها انجام می شد، و شهرهای اقماری وکوچک‌تر به طور عمده حتی در طول سال هم دیده نمی‌شدند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ادامه داد، به منظور عدالت رفتاری درامر فرهنگی و نیز توجه به جریان سازی فرهنگی، حدود ۵۰ شهرمازندران به غیر از مرکزشهرستان‌ها در تمام حوزه ها وفعالیت های فرهنگی، زیرساخت های فرهنگی و اجرای برنامه هایی که داشتند، ازجمله برنامه های ملی، مذهبی، توجه به رونق بخشی کتابخانه های عمومی ومواردهای مشابه ازاین دست بوده است.
جوادی اضافه کرد، دراین راستا با هماهنگی که انجام شد، یک تیم مشترک از استانداری ونمایندگی ولی فقیه دراستان وائمه جمعه وفرمانداری ها شهرستان‌ها نیز همه موارد مورد درخواست برای ارزیابی و رای گیری را برای انتخاب شهر برتر فرهنگی درهمه حوزه ها جمع آوری ونظر دارند.
وی اضافه کرد: درمرحله نخست از هر شهرستان یک شهر انتخاب که ۲۲ شهر معرفی شدند، درمرحله بعدی به ۱۲ شهر کاهش پیدا کرد و درنهایت ازمیان ۱۲ شهر نهایی، تعداد پنج شهر ” سادات شهروکتالم” شهرستان رامسر، امیرکلا بابل، کیاسرساری، امامزاده عبدالله شهرستان آمل و ایزد شهر نور” به عنوان پنج شهر برترفرهنگی مازندران درسال ۱۴۰۱ انتخاب شدند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت: هفته گذشته مراسم قدردانی وتکریم از مدیران شهرکیاسر و درادامه از مدیران شهرامامزاده عبدالله آمل انجام شد ودرهفته آینده نیز سه شهر باقی مانده نیز تکریم وتجلیل خواهند شد.
جوادی با اشاره به اینکه درتشریح برگزاری این جشنواره به وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی وحتی استاندار مازندران، مورد استقبال و تمجید ویژه قرار گرفته بود، یادآورشد، حتی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی واستاندارمازندران اعلام کرده بودند، که برای مسئولان وادارات پنج شهر برتر فرهنگی استان درسال ۱۴۰۱ لوح قدردانی ویژه خواهند فرستاد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، وی افزود: حتی با اعلام وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، طرح جشنواره شهرهای برترفرهنگی، به عنوان یک طرح الگویی می تواند در دیگراستان‌های کشور نیز اجرایی شود.

1402/2/31

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود