حماسه ششم بهمن آمل باید در تقویم روزشمار کشور ثبت شود

استاندار مازندران:
حماسه ششم بهمن آمل باید در تقویم روزشمار کشور ثبت شود
استاندار مازندران در مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالروز حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و استان مازندران که با حضور پرشور مردم شهیدپرور در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار شد، گفت:حماسه ششم بهمن آمل یکی از افتخارات ملی کشور می باشد که در تراز مناسبت های مهم انقلاب اسلامی است و باید متناسب با این تراز این حماسه در سطح ملی و استان تجلیل شود.
به گزارش صبح آمل، دکتر سید محمود حسینی پور اظهار داشت: حماسه ششم بهمن منحصر به آمل نیست بلکه یک حماسه ملی است اما با توجه به اهمیت آن از سوی معمار انقلاب و رهبر معظم آن طور که باید و شاید جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
وی افزود: اگر نبود هوشیاری، غیرت دینی، تدین، ولایت مداری و اراده مردم مازندران ممکن نبود جریان پیچیده ای در آن نقطه و در اطلس ایران اتفاق بیفتد.
استاندار مازندران تاکید کرد: مردم در صحنه آمده بودند و همین عامل مهم پیروزی آنها بود.
وی با بیان اینکه مردم آمل بزرگترین حماسه را در تاریخ انقلاب اسلامی برجای گذاشتند که امروز به یکی از بزرگترین افتخارات ملی ایران مبدل شده است.
استاندار مازندران یادآور شد: یکی از گروهک‌های فعال در دهه ۶۰ اتحادیه کمونیست‌ها بود که مرکز ثقل فعالیت آن در بخشی از استان‌های شمالی و تهران بوده است و در کنار آن گروهک‌هایی نظیر دمکرات، منافقان و غیره فعال بوده است.
حسینی پور آمل را به عنوان مرکز فعالیت برای کمونیست ها مهم دانست و گفت: شرایط و موقعیت آمل و وجود جاده مواصلاتی هراز و غیره سبب شده تا کمونیست‌ها، آمل را به عنوان مرکز فعالیت انتخاب کنند.
وی یادآور شد: موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک آمل از نظر نظامی و اطلاعاتی برای کمونیست‌ها مهم بود و در آن مرحله تمامی مناطق استراتژیک آمل مورد شناسایی قرار گرفته بود.
استاندار مازندران تصریح کرد: همچنین در آن شرایط کشور در جنوب و غرب مشغول نبرد با دشمن در دفاع مقدس بود و همه دستگاه‌ها در نواحی مرکزی و غربی کشور متمرکز بود دشمن مناطق شمالی را برای اجرای اهداف انتخاب کرده بود اما با ورود مردم نقشه‌هایشان نقش برآب شد و به نتیجه نرسید.
وی در پایان با تاکید بر تبیین درست حماسه ششم بهمن خواستار تشکیل و راه اندازی ستاد عالی پاسداشت حماسه مردم آمل شد و گفت: مصوبه این ستاد در جلسه شورای اداری استان تصویب شده است.

1401/11/6

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود