تهیه طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم لاریجان

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران از تهیه طرح ساماندهی بهره‌برداری از چشمه‌های آبگرم لاریجان خبر داد.
حیدر داوودیان از تهیه طرح ساماندهی بهره‌برداری از چشمه‌های آبگرم لاریجان خبر داد و گفت: با هدف بهبود روند گردشگری در لاریجان طرحی تهیه شده که اجرای آن در صورت همراهی اهالی و بهره‌برداران چشمه‌ها زیرساخت مناسبی برای توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد می‌کند.
وی افزود: چشمه‌های آبگرم لاریجان یکی از جاذبه‌های خاص و پرطرفدار گردشگری شهرستان آمل هستند که سال‌هاست با زیرساختی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معتقدیم برای افزایش بهره‌وری از این ظرفیت باید ساماندهی چشمه‌ها و ایجاد شبکه مناسب در دستور کار قرار بگیرد. مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که بخش لاریجان به دلیل وجود چشمه‌های متعدد آبگرم همواره مورد توجه گردشگران داخلی و حتی خارجی قرار دارد، ساماندهی چشمه‌ها و بهسازی شبکه توزیع برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب رفاهی و گردشگریِ مرتبط با این چشمه‌ها ضروری است.
داوودیان با بیان اینکه بهبود روند گردشگری در بخش لاریجان به اجرای طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم این منطقه وابسته است، افزود: نظم گرفتن وضعیت استفاده از آبگرم لاریجان نیازمند همراهی حقابه‌برهاست که سود آن به خود حقابه‌بر‌ها و بومیان می‌رسد و منجر به افزایش کیفیت خدمات به گردشگران و جذب بیشترشان می‌شود.

وی تصریح کرد: مطالعات طرح انجام شده و برای اجرای آن نیز پیمانکار باسابقه و مناسبی انتخاب شده که اجرای طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم سرعین را در کارنامه دارد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داوودیان گفت: هدف از این طرح ایجاد شبکه توزیع مناسب با لوله‌گذاری در منطقه و واگذاری انشعاب به بهره‌برداران است. البته برای اجرای طرحی که تهیه شده به همراهی و همکاری حقابه‌بر‌ها نیاز داریم.

1402/4/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود