عمده حوادث کار در مازندران ناشی از بی احتیاطی است

مدیرکل تعاون مازندران:
عمده حوادث کار در مازندران ناشی از بی احتیاطی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: عمده حوادث ناشی از کار در سطح استانی ناشی از بی احتیاطی و عدم رعایت آیین نامه ها است.
به گزارش صبح آمل و به نقل از مهر، علی باقری در حاشیه بازدید از معدن زغال سنگ آتش واقع در چمستان اظهار داشت: کوچک‌ترین سهل انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران ناپذیر شود.
وی خاطرنشان کرد: بازدیدها از کارگاه‌های پرخطر در سال‌های اخیر توسط بازرسان کار تشدید شده است و اعتقاد داریم موازین ایمنی باید به درستی در این کارگاه‌ها رعایت شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: تدوین آئین نامه‌های ایمنی در کارگاه‌ها با هدف پیشگیری از حوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی و ایمن سازی محیط کار است که در همه کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار باید رعایت شود.
باقری با اشاره به اینکه برای افزایش آگاهی ایمنی در کارگاه‌ها پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است، افزود: امروزه کسی نمی‌تواند بگوید که چیزی از ایمنی کار نمی‌داند، و حوادث ناشی از کار صورت گرفته در سطح استان ناشی از بی احتیاطی‌های بی مورد و عدم رعایت آئین نامه‌ها بدلیل سهل انگاری است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزش مستمر ایمنی در اجرای آئین نامه آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و کارآموزان، به کار گیری مسئول ایمنی و انعقاد قرارداد با پیمانکاران دارای صلاحیت در حوزه معدن از ضروریات است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اجرای آئین نامه‌های ایمنی در کارگاه‌های سطح استان را ضروری دانست و گفت: رعایت قانون کار و آئین‌نامه های حفاظتی و بهداشتی به ویژه آئین نامه ایمنی معادن بسیار ضروری است.
باقری با تأکید بر اینکه کوچک‌ترین سهل‌انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران ناپذیر شود، اظهار کرد: مهم‌ترین عوامل سبب‌ساز رخدادهای منجر به آسیب‌های شغلی در معادن خفگی ناشی از گازگرفتگی و ریزش سقف کارگاه به دلیل عدم پایداری است.
وی توجه به وضعیت استحکام بندی، لق‌گیری و انجام گازسنجی مستمر با دستگاه‌های کالیبره و به روز را از موارد مهم پیشگیرانه عنوان کرد.

1401/10/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود