اشکواره ملی حسینی آمل در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: با توجه به ۶ دوره برگزاری اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل و تاثیرگذاری بالای آن در سطح جامعه، انتظار است نام این اشکواره درتقویم فرهنگی کشور دیده و ثبت شود.
امیدخزر درحاشیه آیین اختتامیه ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درآمل باظهار داشت: در شش دوره گذشته این اشکواره حدود ۲۰ هزار اثر فرهنگی و هنری با موضوع های امام حسین(ع) ومدافعان حرم توسط هنرمندان استانهای مختلف کشور به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال شد که هریک از این آثار به عنوان یک گنجینه مهم تلقی می شود.
وی افزود: در بخش های مختلف تئاترخیابانی، داستان، رسانه، عکس، شعر در شش دوره این اشکواره، درهرسال باعث حضور هنرمندان شاخص وحتی شناسایی استعدادهای جدید در این مسیر که ترویج فرهنگی عاشورا وحسینی بوده، قدم برداشتند که حتی برای مردم نیز جالب توجه بوده است.
دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی وهنری حسینی با اشاره به اینکه پس از پنج دوره برگزاری این اشکواره به صورت استانی ومنطقه ای، در دوره ششم به صورت ملی درآمل برگزارشد، تصریح کرد: انتظار است که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ازبرگزاری اشکواره هایی درسطح اشکواره حسینی که به صورت مردمی وبا حمایت های مردم برگزار می شود، حمایت های ویژه داشته باشند که ازجمله این حمایت ها ثبت این رویداد مهم درتقویم فرهنگی کشور است.
خزر، با اشاره به اینکه برای ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی حدود یک هزار و ۳۰۰ هنرمند وفعال فرهنگی حدود ۳هزار و۳۰۰ اثر به دبیرخانه این اشکواره ارسال کردند، تصریح کرد، دراین دوره علاوه برحضور بسیار ارزشمند هنرمندان وفعالان فرهنگی همه استانهای کشور، بیش از ۵۰ اثر که بیشتر دربخش عکس بوده از کشورهای ترکیه، سوریه، عراق وافغانستان نیز دریافت شد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد، ششمین دوره این اشکواره در شش بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه” با دو موضوع مهم ومحوری ” امام حسین(ع) و مدافعان حرم ” برگزار شد.

1402/6/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود