رئیس جمعیت هلال احمر آمل:بیست و ششمین خانه هلال مدیریت بحران روستایی در آمل به بهره برداری رسید


رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: بیست و ششمین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی این شهرستان در روستای سنگچال بخش امامزاده عبدالله آمل به بهره برداری رسید.
جمشید نیکزاد، با اعلام این خبر اظهار داشت: خانه هلال و مدیریت بحران روستایی از مهمترین ابتکارات در سال های گذشته بود که این بار در روستای سنگچال همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.
وی افزود: روستای سنگچال از مناطق کوهستانی و صعب العبور است که هدف از راه اندازی این خانههای هلال برای بالا بردن فرهنگ ایمنی و تاب آوری مردم مناطق روستایی در نظر گرفته شد.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل تصریح کرد: آموزش های امداد و کمک های اولیه، برگزاری مانورهای امدادی و دوره های آموزشی در مناطق روستایی که از طریق خانه های هلال روستایی برپا می شود تأثیر بسیار زیادی در تاب آوری مردم زمان حوادث و بحران ها دارد.
نیک زاد با اعلام اینکه با فراگیری دوره های آموزشی در قالب تیم های امدادی خانه های هلال، اعضای خانه های هلال در هر زمان که به هر دلیلی اتفاقی برای مردم روستا بیافتد خودشان وارد میدان می شوند و قبل از رسیدن تیم های امدادی می توانند امدادرسانی را انجام دهند، متذکر شد: استان مازندران و شهرستان آمل با توجه به قرار داشتن بر روی کمربند زلزله البرز مرکزی نیازمند خانه های هلال در مناطق روستایی و کوهستانی است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، وی با اشاره به اهمیت ویژه و ضرورت خانه هلال در روستای سنگچال، بیان کرد: به دلیل سابقه حادثه خیزی در منطقه سنگچال با زلزله معروف ۱۱ تیر ماه سال ۱۳۳۶ که افراد زیادی در این حادثه دلخراش جان باختند این نیاز احساس می شد.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل بیان کرد: فاصله زیاد با اماکن شهری، لزوم برگزاری مانور و آموزش با توجه به وظیفه هلال احمر در ایام قبل از وقوع حادثه از دیگر اهداف احداث خانه هلال بوده است.

1402/11/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود