عالم برجسته تونسی برای جشن بزرگ و بین المللی غدیر وارد آمل شد

امام جمعه شهرستان آمل گفت: اهمیت عید بزرگ غدیر باید به همگان معرفی شود، جشن عید غدیر باید با شور و هیجان گسترده‌ای برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام یعقوبیان در نشست خبری اساتید و هیات علمی دانشگاههای استان مازندران با دکتر محمد تیجانی سماوی از انگلستان(پژوهشگر ادیان توحیدی و مولف کتاب مشهور(آنگاه هدایت شدم) که در دانشگاه پیام نور آمل برگزار شد؛ اظهار داشت: امام‌شناسی و افزایش معرفت در جامعه و تبیین واقعه غدیر از ضروریات امروز جامعه است و باید محتوای غدیر، ولایت، امامت، حاکمیت و راهبری بشریت برای مردم تبیین شود.


به گزارش صبح آمل نیوز، وی اهمیت غدیر را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: مسئله غدیر می تواند محور وحدت و اتحادو همدلی بین مردم باشد باید جشن غدیر با ظرفیت مردمی امسال باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار گردد.
امام جمعه شهرستان آمل به حضور نخستین رایزن فرهنگی از کشور تونس به عنوان مهمان ویژه جشن بزرگ و بین المللی عید غدیرخم در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: دکتر” سید محمد تیجانی سماوی” نخستین رایزن فرهنگی از کشور تونس به عنوان مهمان ویژه جشن بزرگ و بین المللی عید غدیرخم عصر روز چهارشنبه وارد شهرستان آمل شد و در ورود به این شهرستان، مورد استقبال معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل و تنی چند از دوستداران آقا امیرالمومنین قرار گرفت.
حجت الاسلام یعقوبیان در معرفی این رایزن فرهنگی تونسی افزود: عالم مشهور اهل تونس در سال ۱۹۳۶میلادی در شهر قفصه در جنوب تونس به دنیا آمد و مذهبش را از اهل‌سنت به تشیع تغییر داده است.
به‌گفته وی، کتاب‌های المراجعات و النص و الاجتهاد اثر شرف‌الدین و نیز سید محمدباقر صدر از مراجع تقلید شیعه بیشترین تأثیر را در شیعه‌شدن وی داشته‌اند.
امام جمعه شهرستان آمل خاطرنشان کرد: این عالم برجسته تونسی پس از شیعه شدن، کتاب‌هایی در اثبات حقانیت شیعه و رد نظریات اهل سنت نوشت که برخی از آنها عبارت‌اند از: ثُمَّ اهْتَدَیتُ (آنگاه هدایت شدم)، اهل‌بیت کلید مشکل‌ها، اهل‌سنت واقعی، همراه با راستگویان، از آگاهان بپرسید، راه نجات و سفرها و خاطرات است.
حجت الاسلام یعقوبیان با تاکید بر اینکه همه افراد باید مروج غدیر باشند، افزود: ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است و آنها را با حب ولایت و امیرالمؤمنین تربیت کنیم که دوستی اهل بیت انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.
وی برگزاری مراسمی همچون عید غدیر را ترویج دهنده نشاط اجتماعی در جامعه عنوان کرد که ارزش های الهی را تبلیغ می کند و گفت:اگر مردم به عمق غدیر برسند می توانند زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.
حجت الاسلام یعقوبیان با تاکید بر اینکه غدیر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، گفت: غدیر یک جشن ابدی است و اجرای برنامه‌های مختلف در راستای معرفی غدیر اهمیت بالایی دارد و در این دو روز برنامه‌های مختلف از جمله اطعام نیازمندان از سوی هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.
وی از اعلام آمادگی ۱۳ کشور خارجی برای شرکت در همایش بین المللی غدیر در آمل خبر داد و افزود: رایزن‌ها، سرکنسولی و ارشد‌های فرهنگی کشور‌های عربستان، یمن، عراق، لبنان، سوریه، هند، چین، پاکستان، افغانستان، روسیه، استرالیا، ساحل عاج و آفریقای جنوبی برای شرکت در همایش بین المللی غدیر اعلام آمادگی کردند.
امام جمعه شهرستان آمل اظهار داشت: هدف اصلی از دعوت نمایندگان ارشد فرهنگی این کشور‌ها، اعلام سابقه تاریخ شیعه، ارائه آثار مکتوب درباره امام علی (ع) و عترت (ع) و همچنین شناسایی مراکز علمی و پژوهشی این کشور‌ها در حوزه‌های اعتقادی وترویج شیعه می باشد.
حجت الاسلام یعقوبیان با اشاره به اینکه محوریت این جشن در چند قالب فرهنگی، ورزشی، هنری و علمی انجام می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های خدماتی با هماهنگی اتاق اصناف، حضور ورزشکاران با اجرای ورزش‌های نمایشی و رزمی، برپایی گروه‌های فرهنگی، برپایی سفره عقد، هدیه به متولدین نوزادان در شب عید غدیر در دو بیمارستان امام علی(ع) و شمال از جمله برنامه‌های این عید است.

1402/4/15

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود