پرداخت دیرهنگام مطالبات حق التدریس‌‎ها موجب خالی ماندن کلا‌های درس در سال تحصیلی آینده می‌شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت پرداخت به موقع مطالبات حق التدریس‌ها، عنوان کرد: آموزش و پرورش هر ساله برای تأمین نیروی انسانی در مهرماه دست به دامان بازنشستگان عزیز می‌شود و در مهرماه نیازمند یاری رسانی بازنشستگان فرهنگی است به همین دلیل انگیزه لازم برای همکاری بازنشستگان باید فراهم شود.
رضا حاجی پور با بیان اینکه پرداخت دیرهنگام و با تأخیر مطالبات فرهنگیان به ویژه بازنشستگان موجب می‌شود که این عزیزان رغبتی برای حضور در کلاس‌‎های درس در سال تحصیلی جدید نداشته باشند، ادامه داد: از سوی دیگر به جای طرح‌های تشویقی از بازنشستگان، طرح‌هایی همچون افزایش سن بازنشستگی یا محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس 5 سال پایانی خدمت مطرح می‎‌‌ شود که روحیه کارکنان دولت به ویژه معلمان در آستانه بازنشستگی را تخریب می‌کند.
وی تصریح کرد: البته مجلس در بررسی‌‎های اولیه برنامه هفتم توسعه به شکل قاطعی با این پیشنهاد دولت در برنامه هفتم مبنی بر محاسبه حقوق بر اساس 5 سال پایانی خدمت مخالفت کرد و اجازه نخواهد داد این اجحاف در حق بازنشستگان عملیاتی شود.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش در مهرماه تأمین نیروی انسانی خواهد بود، گفت: وزارت آموزش و پرورش در مدت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی باید نسبت به چگونگی تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت حاجی پور یادآور شد: قطعا در کمیسیون آموزش نیز پیش از شروع سال تحصیلی در خصوص نحوه تأمین نیروی انسانی در سال جدید تحصیلی نشستی با مسئولان وزارت آموزش و آموزش برگزار و درباره آخرین اقدامات و تمهیدات این وزارتخانه گزارش می‌خواهد.

1402/4/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود