با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها برخورد می شود

مسئول قرارگاه مبارزه با ساخت سازهای غیرمجاز شهرستان آمل:
با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها برخورد می شود
با هر گونه سهل انگاری و ترک فعل مدیران در بحث ساخت و ساز‌های غیرمجاز مطابق با قانون قاطعانه برخورد می‌شود.
مسئول قرارگاه مبارزه با ساخت سازهای غیرمجاز شهرستان آمل، ضمن تاکید بر اینکه بایستی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها از همان ابتدای امر برخورد و جلوگیری بعمل آید، گفت: باید از ابتدا مانع تغییر کاربری شد و از اولین اقدام برای تغییر کاربری جلوگیری کرد، زیرا پس از احداث ساختمان و بنا دیگر بازگشت وضعیت زمین برای کشاورزی کردن بسیار مشکل است.
به گزارش صبح آمل نیوز، محمدباقر ضربی، در بازدید از روستاهای حوزه بخش مرکزی به منظور پایش و بررسی میدانی روند ساخت و سازهای غیرمجاز حوزه منطقه پایین خیابان لیتکوه که با حضور مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان (آب، برق و گاز) شهرستان آمل، ابراهیم‌زاده رئیس مرکز جهادکشاورزی مرانده، مسلمی، کارشناس حقوقی مدیریت آمل و نماینده اداره منابع طبیعی برگزار شد با تاکید بر اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون هیچگونه اغماض برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: با عنایت به تاکید و دستور صریح استاندار مازندران و سردار اکبرزاده پیرامون جلوگیری از تغییر کاربری، ساخت و سازهای غیرمجاز، احکام صادره در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بایستی هر چه سریعتر و در یک زمانبندی مناسب و بدون تعارف با هیچ احدی اجرا گردد.
وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که دستگاه قضایی استان نیز به جد پی‌گیر آن است مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است که در این خصوص تاکید می‌‌شود با هرگونه سهل انگاری و ترک فعل از سوی مسئولان مطابق با قانون قاطعانه برخورد می‌شود.
مسئول قرارگاه مبارزه با ساخت سازهای غیرمجاز شهرستان آمل، نسبت به ساخت وساز غیرمجاز در آمل هشدار داد و گفت: نیاز به همکاری بین دستگاه‌ها وجود دارد تا از ساخت وسازهای غیرمجاز قبل از ساخت جلوگیری شود.
ضربی، با تاکید بر اینکه هیچ چیز بالاتر از قانون نیست؛ خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز، علاوه بر ایجاد چهره ناهمگون در سیمای شهری و روستایی، مشکلات متعددی در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار ایجاد می‌کند.
وی بیان داشت: مجموعه دولت دارای عزم جدی برای برخورد با هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز بوده و در این خصوص هیچگونه اغماضی پذیرفته نیست و با هرگونه تخلف احتمالی نیز در چهارچوب قانون برخورد سخت خواهد شد.
بخشدار مرکزی در پایان از پیگیری وحمایت همه جانبه فرماندار ویژه شهرستان آمل در زمینه پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تقدیر نمود.

1402/8/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود