مازندران به قطب گردشگری سلامت تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:
مازندران به قطب گردشگری سلامت تبدیل می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای معرفی مازندران به‌عنوان قطب گردشگری سلامت هستیم.
به‌گزارش صبح آمل و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر اظهار داشت: فهرست آثار ثبتی جهانی و ملی در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار موثر است.
وی افزود: گردشگران با حضور در مراسم شب یلدا با فرهنگ و هویت آن منطقه آشنا می‌شوند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: امسال که تا حدودی از شدت بیماری کرونا کاسته شده می‌توانیم شاهد دورهی و حضور مردم در مراسم مختلف در سطح استان و در اقامتگاه‌های استان به همراه برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره‌های غذا باشیم.
برزگر با بیان اینکه مازندران در حوزه فرهنگ از غنای بی‌شماری برخوردار است و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها از سیاست‌های اصلی اداره‌کل است، افزود: می‌توانیم این رویدادها را شکوفا کرده و در برندسازی آن‌ها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه مازندران در تنوع غذایی از استان‌های سرآمد کشور است، تصریح کرد: جای جای مازندران دارای تنوع غذایی است و شهرهایی مانند آمل، بابل و نوشهر در رتبه‌بندی تنوع حوزه غذا در سطح ملی دارای جایگاه خوبی هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه بیش از ۴۰ اثر مازندران ثبت ملی می‌شود، یادآور شد: یکی از این موارد نازخاتون مازندران است.
برزگر با بیان اینکه در تمام زیرشاخه‌های حوزه گردشگری مازندران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستیم، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای معرفی مازندران به‌عنوان قطب گردشگری سلامت هستیم.
وی افزود: مازندران با وجود یک هزار و ۳۶۲ امامزاده و بقعه دارای ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری مذهبی است و به طور هدفمند در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستیم.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه ۷۰رشته صنایع‌دستی در استان فعال هستند و ۷هزار و ۵۰۰ صنعتگر در این رشته‌ها فعالیت دارند؛ گفت: از این تعداد ۲هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای هنرمندان باقی‌مانده از طریق تسهیلات کم‌بهره هستیم.

1401/10/1

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود