رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل: تمبر آئین سنتی «کنس دِشو» در آمل رونمایی شد

باید آئین‌های سنتی به درستی حفظ به نسل‌های آینده و جوان معرفی شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این مراسم اظهار کرد: برپایی آئین‌ها و گرامیداشت آنها نقش بسزایی در انسجام اجتماعی دارد.
رضا کسب‌ور افزود: برگزاری آئین‌های بومی، محلی و سنتی زمینه‌ساز حفظ هویت و اصالت ما است و باید آئین‌های سنتی به درستی حفظ و حراست شده و در مقابل به نسل‌های آینده و نسل جوان معرفی شود.
وی با اعلام اینکه آئین کنس دشو یکی از مهمترین آئین‌هایی است که می‌توان آن را به نسل جوان شناساند زیرا این آئین سالیان سال در مازندران و شمال کشور قدمت دارد و به نوعی یادآور گردهمایی و زمینه‌ساز دیدار با اقوام، بستگان و صله رحم خانواده‌ها است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، کسب‌ور با اشاره به اینکه آئین رونمایی تمبر کنسل دشو با همکاری اداره پست و جهاد کشاورزی شهرستان آمل اجرا شده است، یادآور شد: زبان و فرهنگ مازندرانی بیش از ۳ هزار سال سابقه دیرینه دارد و متأسفانه سندی از این فرهنگ و سنت نداشتیم که با جای گرفتن در تمبر کشورمان این هویت در یک سند ملی ثبت شده است که برای نخستین بار به زبان مازندرانی سندی ضبط شده و در اختیار همه قرار می‌گیرد.

1402/9/2

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود