معلولین باید فرصت برابری با سایر افراد جامعه داشته باشند

رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل:
معلولین باید فرصت برابری با سایر افراد جامعه داشته باشند
رئیس بهزیستی شهرستان آمل، ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت و ذکر شعار محوری امسال این هفته با عنوان راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر؛ نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی مناسب سازی مبلمان شهری و اماکن عمومی جهت دسترسی آسان افراد دارای معلولیت می باشد تا بتوانیم با این اقدام مشارکت اجتماعی این عزیزان را افزایش داده و سلامت روان آنان را ارتقاء دهیم .
به گزارش صبح آمل، دکتر کبری اسفندیاریان در خطبه های قبل نماز جمعه ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد حوزه های مختلف اظهار داشت: بهزیستی در حوزه های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی فعالیت می نماید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: افراد دارای معلولیت که به دلایل مختلف محیطی، ارثی، بیماری و … دچار معلولیت شده اند با تایید متخصصین کمیسیون پزشکی می توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استفاده نمایند.
رئیس بهزیستی شهرستان آمل، بیان نمود: در راستای پیشگیری از معلولیت ها بهزیستی به ارائه خدمات از قبیل انجام غربالگری بینایی، شنوایی سنجی و مشاوره ژنتیک اقدام نموده است.
اسفندیاریان ضمن بیان بخشی از تبصره مهم قانون حمایت از جامعه معلولین در خصوص ضرورت بکار گیری جذب ۳درصد افراد دارای معلولیت در آزمونهای استخدامی دستگاههای دولتی را از اولویت دانست و گفت: افراد دارای معلولیت باید از فرصت های برابری با سایر افراد جامعه داشته باشند‌.
وی، با بیان اینکه در شهرستان آمل با حمایت های همیشگی امامان جمعه، فرماندار ، خیرین و شهروندان فهیم موجب دلگرمی کارشناسان و خدمت رسانان در اداره بهزیستی بوده اظهار داشت: امید است با استفاده از تمامی ظرفیتها در پیشبرد اهداف سازمان با همیاری تمامی دستگاه های متولی و مسئول بتوانیم در راستای بهتر زیستن جامعه هدف مثمرثمر باشیم.

1401/9/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود