Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

حسین کریمی، کاندیدای دوره پنجم شورای شهر محمودآباد در گفتگو با صبح آمل: در حق محمودآباد ظلم شده و برای گرفتن حق و حقوق مردمم آمدم

حسین کریمی با 34 سال سن از جمله جوان ترین کاندیدای دوره پنجم شورای شهر محموداباد است که با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش راه و ترابری پا به این عرصه گذاشته است تا در صورت اعتماد مردم محموداباد افتخار خدمت رسانی به مردم این شهر را داشته باشد.

به نظرتان افرادی که وارد شورا می شوند باید دارای چه ویژگی و تخصصی باشند
در ابتدا باید افراد خود را بسنجند که ایا توانایی های لازم برای ورود به این بخش را دارند و آیا می توانند در این فضا مثمرثمر باشند؟ متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل جناح بندی های سیاسی موجود در شورا باعث منزوی شدن اعضای شورا شده است گرچه معتقدم با تکیه بر نیروی مردمی می توان در چنین فضایی برای شهر موثر بود و حق مردم را گرفت.
وابسته به هیچ جناح خاصی نیستم و نخواهم شد و تنها به فکر مردمم خواهم بود. نسبت به محمودآباد دغدغه دارم و معتقدم در سال های اخیر این شهر مظلوم واقع شده است.
وقتی شما محموداباد را با شهرهای مجاور مقایسه می کنید میبینید که در حقش ظلم شده و این در صورتی است که محموداباد نزدیک ترین شهرساحلی به پایتخت است و ما می توانستیم بابت جذب توریسم بهتر عمل کنیم اما هیچ اقدام موثری در این راستا صورت نگرفت.
آیا تنها تخصص برای ورود به شورا کافی است؟
تخصص مهم است اما اینکه گفته شود تنها دکتر و مهندس حق کاندیدا شدن و حق نشستن بر روی صندلی شورا را دارند اشتباه است. می توان 5 تخصص را در شورا در کنار هم جمع کرد و باید در زمینه فرهنگی هنری ورزشی اقدامات موثر و کارشناسانه صورت گیرد و باید از ظرفیت های موجود در سطح شهر نهایت استفاده را برد.
نقات قوت و ضعف محموداباد را در چه می بینید
محمودآباد نزدیک ترین شهر ساحلی به پایتخت است که این بزرگترین امتیاز برای این شهر به شمار می رود اما متاسفانه در جذب و نگه داشتن توریسم ضعیف عمل کردیم و معتقدم زمانی موفق خواهیم بود که بتوانیم مسافر را در محموداباد به مدت یک روز نگه داریم. متاسفانه باید اعتراف کرد که محموداباد هیچ جاذبه ای برای گردشگر ندارد و هیچ پارک تفریحی برای مسافران احداث نکردیم.
در بحث گسترش فضای شهری اقدام به ساخت دو کمربندی کردیم که ضربه بزرگی به اقتصاد شهر وارد کرد که دیگر مسافر وارد محموداباد نمی شود و به راحتی به شهرهای همجوار می رود اما نکته مهم این است که در کناره این دو کمربندی هم بابت استفاده از برندهای معتبر و فروشگاه های زنجیره ای همانند فضایی که که دیگر شهرها ایجاد کردند اقدامی صورت نگرفت.
چرا محمودآباد به اندازه شهرهای همجوار در زمینه جذب سرمایه گذار موفق نبود
در ابتدا باید شورای شهر و شهردار منسجمی داشته باشیم که متاسفانه این انسجام در شورای دوره چهارم وجود نداشت. در بحث جذب توریست می توان از بخش خصوصی استفاده کرد و طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود تا از پتانسیل های موجود نهایت استفاده را ببریم اما چنین اعتقادی در شورای شهر وجود نداشت و معتقدم در بحث استفاده از بخش خصوصی سهل انگاری صورت گرفته و با سرمایه گذارانی که پروژه های خوبی برای شهر در نظر داشتند به خوبی برخورد نشد که دلیل آن هم جناح بندی در شورا و برخی زیاده خواهی ها بوده و همه این موارد به ضرر محموداباد شد.
چندسال پیش پروژه های خوبی در محموداباد کلنگ خورد که متاسفانه به دلیل عدم حمایت به شهرهای همجوار رفت، به طور مثال در همان ابتدای کار، بابت صدور پروانه و امثالهم درخواست وجه های بالایی می کردند که در نتیجه وقتی سرمایه گذار می بیند که پروژه در این منطقه سودآور نیست به شهری می رود که شهرداری با او در اجرای پروژه مشارکت می کند.
گاهی کار به جایی می رسید که دوستانم که مایل به سرمایه گذاری در محموداباد بودند وقتی در جلسات شورا حاضر می شدند ذوق آنها برای سرمایه گذار در شهر کشته می شد.
ایا شهرداری می تواند در راستای استفاده از سواحل کاری کند؟
در جواب این سوال باید گفت که نیاز نیست خیلی دور برویم و تنها کافی است به عملکرد شهرهای همجوار در خصوص استفاده از سواحل دقت کنیم، اینکه چه کردند که مسافران آنجا ر ترجیح می دهد؟ حداقل می توان از مجتمع های تفریحی و توریستی که در کنار سواحل احداث شدند الگو برداری کرد.
برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری چه اقداماتی می توان انجام داد؟
عمده درآمد شهرداری به صدور پروانه و جرایم ماده صد است که این روند خود دچار اشکلات بسیاری است. یکی از اهداف مهم در شورا باید یکسان سازی جرایم ماده صد باشد که در دوره های قبل به این موضوع پرداخته نشد و مردم کم درآمد از این قضیه رنج بردند. چرا مردم شهرم باید به خودشان بگویند که اگر رابطه داشتم انقدر جریمه نمی شدم!
این موارد نشان می دهد که مردم مظلوم واقع شدند و نتوانستند حق خود را مطالبه کنند. پیش می امد که برخی به دلیل داشتن روابط، در متراژ های بالا ساخت و ساز می کردند اما جرایم انها واقع بینانه نبود اما مردم عادی که در متراژ بسیار پایین تر می ساختند با جرایم نجومی روبرو می شدند و باید تاکید کرد که در جهت شفاف سازی و یکسان سازی این جرایم باید به جد قدم برداشت.
از جمله درآمدهای دیگر شهرداری می توان به عوارض نوسازی اشاره کرد. همچنین شهرداری ها می توانند از استانداری هم بودجه کسب کنند اما متاسفانه بودجه شهرداری محموداباد بسیار ناچیز است و زمانی یک شهرداری می تواند بودجه کلان بگیرد که به عنوان شهرداری نمونه شناخته شود. بودجه شهرهای همجوار تا دو سال  پیش یک میلیارد تومان بوده اما به دلیل اینکه شهرداری نمونه استان مازندران انتخاب شده بودجه اش به هشت میلیارد تومان ترقی پیدا کرده است.
طبق گفته شهردار 85 درصدمردم عوارض پرداخت نمی کنند نظر شما چیست
عدم رضایت مردم از شهرداری و شورا موجب می شود تا آنها عوارض خود را پرداخت نکنند. معتقدم که عملکرد شهرداری بصورت 24 ساعته در مقابل چشمان مردم است و در این صورت وقتی مردم کوچه و خیابان و مکان های تفریحی شهرشان را می بینند و متوجه عدم پیشرفت شهر در چند سال اخیر می شوند مایل به پرداخت عوارض نیستند.
می توان گفت که شورای شهر دوره چهارم درجا زد و شهر شاهد پیشرفت خاصی نبود که مهم ترین دلیل آن تیم بندی و جناح بندی هایی بود که بزرگترین لطمه را به پیکره شهر وارد کرد.
نظرتان در خصوص تیم بندی در شورا چیست؟
با اتکا به رایی که از مردم گرفتیم باید برای آنها کار کنیم.اگر بنده به شورا راه یابم و در جناح بندی ها در خصوص مصوبه ای چهار به یک و تنها شوم با تکیه به مردمم که بزرگترین حامی من خواهند بود به دنبال حق و حقق مردم شهرم خواهم بود و معتقدم که مردم باید به صورت شفاف در جریان جزییات اتفاقات شورا قرار گیرند.
خوشبختانه چهره های جدیدی برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند که امیدوارم روند رسیدگی به مشکلات مردم و عملکرد شهرداری و خدمت رسانی تغییر کند.
در چهارسال آینده اولویت های شهرداری باید چه چیزهایی باشد
اقدام اول باید شفاف سازی در بحث مسائل مالی و عملکرد شهرداری و اقدامات و مصوبه های شورای شهر باشد تا مردم ماهانه و سالانه در جریان ریز جزییات منتخبان خود در صحن شورا باشند تا از این طریق اعتمادسازی هم صورت گیرد.نکته دوم در خصوص مناقصه هایی است که در شهرداری انجام می شود که اقدامات در این بخش بسیار ضعیف بوده، باید گفت که این  موضوع در حوزه تخصص بنده است و از جزییات آن به خوبی آگاه هستم. به طور مثال پیمانکار کانال کشی در یکی از معابر سطح شهر از دوستان بنده بود و حین صحبت با وی متوجه شدم که از کار زده شده است و از طرح اصلی تا کاری که در حال انجام است زمین تا آسمان فرق است که دلیلش هم پس از پرس و جو این است که وی پنجمین پیمانکار مرتبط با این پروژه است. به نظر بنده اگر قراردادی با پیمانکاری نوشته می شود باید این بند قید شود که وی پروژه را به شخص دیگری واگذار نکند تا کار به نحو احسنت انجام شود تا مردم شاهد بهترین اقدامات از شهرداری باشند.در زمینه جذب توریست هم به دلیل اینکه انبوهی از مسافران از طریق کنارگذرها خارج می شوند باید در فکر احداث فروشگاه های زنجیره ای باشیم تا به نحوی از آنها سود ببریم.
در بحث زباله چه اقداماتی می توان انجام داد
در گذشته بحث هایی در خصوص استفاده از زباله سوز مطرح می شد اما در حد حرف می ماند. محموداباد همیشه از این مشکل ضربه خورده به گونه ای که اهالی خیابان معلم بواسطه بوی بد زباله اذیت می شوند و باید در اولین اقدام زباله را از سواحل دریا دور کنیم تا نمای زیبای دریا بواسطه سو مدیریت ما نازیبا نشود. شهرهای همجوار زباله را بازیافت و تفکیک می کنند و  از آن درآمدزایی می کنند اما در محموداباد اجرایی نشده که جای کار بسیاری در این حوزه وجود دارد.
در چهارسال اخیر محموداباد شاهد 6 شهردار و سرپرست بوده. نظرتان در این خصوص چیست
یکی از ایرادات به شورای دوره چهارم، همین موضوع که هضمش بسیار سخت است. متاسفانه تنها دلیل آن می تواند جناح بندی هایی باشد که به ضرر شهر بود. اگر شهردار بداند که شورای منسجمی از وی حمایت خواهد کرد قوی عمل می کند و بدون حمایت شورا هیچ شهرداری نمی تواند پروژه ای را برای شهر به سرانجام برساند و تمامی امور در آن صورت تنها رنگ و لعاب بخشیدن ظاهری به شهر خواهد بود مثل امروز محمودآباد!
آیا مایل به اعلام اموال و دارایی خود در این مصاحبه هستید؟
تمام دارایی من یک ماشین پنجاه میلیونی است که آن را با وام خریدم و چند قسط ان باقی مانده
در طبقه همکف منزل پدری زندگی می کنم و یک زمین 190 متری در خیابان باران دارم، همین و بس.
حرف آخر
تقدیر ،  تقویم انسانهای عادی است و تغییر ، تدبیر انسانهای عالی

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود