شناسایی مراکز زون خطر حوادث طبیعی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران:
شناسایی مراکز زون خطر حوادث طبیعی در مازندران/۳۰ درصد مخاطرات جوی در مازندران رخ می دهد
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مخاطرات جوی کشور در استان رخ می دهد، از شناسایی مراکز زون خطر حوادث طبیعی در استان خبر داد.
به گزارش صبح آمل و به نقل از مهر، سید محمدرضا رضوی سیل، رگبار شدید، طوفان، باران‌های سنگین را از جمله حوادث طبیعی استان بیان کرد و گفت: ۳۰ درصد مخاطرات جوی کشور در استان رخ می‌دهد و در این بخش رتبه سوم را دارا هستیم.
وی با اظهار اینکه گرمایش جهانی سبب توزیع و پراکنش نامناسب بارش‌ها شده است، افزود: به عنوان نمونه در یک شبانه روز در رامسر بیش از ۵۰۰ میلی متر بارندگی داشتیم.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به انجام مطالعات برای شناسایی مراکز و زون خطر حوادث طبیعی در استان یادآور شد: بارندگی سال ۹۷ در دوره ۱۵ ساله در استان بی سابقه بود که منجر به بروز خسارت‌هایی شده است.
رضوی ادامه داد: وضعیت خشکسالی در شرق استان هر سال بدتر می‌شود و این بحران زنده منابع آبی را نابود می‌کند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های نوینی برای پیش بینی و پیش یابی مخاطرات دارا هستیم، گفت: قطعیت هواشناسی در همه جای دنیا یک مسئله به شمار می‌رود و در حال حاضر با تجهیزات نوین، پیش بینی‌های چندروزه هواشناسی صورت می‌گیرد.
مدیرکل هواشناسی مازندران چالش‌های اساسی مازندران را ناشی از خسارت سیلاب، ساخت و ساز بی رویه در حاشیه رودخانه‌ها، شخم غیراصولی اراضی کوهستانی و تخریب پوشش گیاهی اعلام کرد.
رضوی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی و سرد در استان گفت: این سامانه تا پایان هفته بعد در استان وجود دارد

۱۴۰۱/۹/۱۰

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود