نقش رسانه در شکل گیری فضای انس با قرآن بسیار چشمگیر است

محفل انس با قرآن همزمان با دهه دوم محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در روستای معلم کلا، آستانه امام زاده درویش حسن علیه السلام و با حضور روشندلان، معلولان حافظ و قاری قرآن کریم سراسر استان مازندران برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مردم نهاد دارالقران نورالهدایه استان مازندران برگزاری مراسم مورد اشاره را از سری برنامه‌های خوب و تاثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: این قبیل برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با گرایش‌های مذهبی در غنی‌سازی فرهنگ عمومی و تقویت اخلاق حسنه اسلامی به اندازه زیادی تاثیر دارد.
به گزارش صبح آمل نیوز؛ دکتر سید رضا فاطمی با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، حضور در این محفل قرآنی و همنشینی با خادمان، قاریان و حافظان این کتاب آسمانی را توفیق بزرگ الهی برای خود دانست و گفت: حضور خانوادگی (فرزندان کنار پدر و مادر) در محافل قرآنی نقطه قوت این محافل است و باید حلقه های این جلسات برگزاری محافل قرآن را بیشتر کنیم.
وی در این مراسم که با حضور جمعی از قاریان و حافظان روشندل و معلول قرآن کریم برگزار شد، آیات تلاوت شده در این محفل توسط روشندلان را مصداق بارز اعجاز قرآن برشمرد و گفت: باعث بسی افتخار است که نوجوانان روشندل اینگونه با همت و تلاش بی‌وقفه خود قرآن را حفظ کرده و تسلط کامل به تمامی آیات دارند و برای جامعه منشا خیر و برکت هستند.
مدیرعامل سازمان مردم نهاد دارالقران نورالهدایه استان مازندران خاطرنشان کرد: تلاش این است تا مشکلات موسسات قرآنی مرتفع شده و فضای بیشتری برای فعالیت این موسسات فراهم شود از این رو ضمن حمایت همه جانبه از روشندلان و معلولان حافظ و قاری قرآن کریم، در تسهیل گیری مشکلات این عزیزان نیز دریغ نخواهیم کرد.
دکتر فاطمی افزود: جامع هدف انجمن مورد ذکر، ۱۰۷ نفر روشندل و معلول دارای کارت معلولیت بهزیستی می باشند که عضو رسمی سازمان مردم نهاد دارالقرآن نورالهدایه استان مازندران با مرکزیت شهرستان آمل می باشند و همگی حافظ و قاری قرآن کریم هستند که از سال ۱۳۸۶ تاکنون به موفقیت های برتری دست یافته اند.
وی همچنین همراهی قرآن و عترت در ساخت جامعه دینی را کار بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد: برپایی محفل انس با قرآن مهم ترین هدف این سازمان است تا با توجه به آموزش های مربوطه بتوانیم دایره محفوظات قرآن را تثبیت کنیم.
مدیرعامل سازمان مردم نهاد دارالقران نورالهدایه استان مازندران در ادامه برگزاری این نمونه محفل قرآنی در جامعه اسلامی علیرغم تهاجم و شبیخون فرهنگی افزود: رسانه ها نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی اینگونه محافل ایفا می کنند .
دکتر فاطمی ربابه محمدزاده قاری قرآن و خبرنگار دارنده رتبه برتر ملی از نشریه صبح آمل را از افتخارات سازمان مردم نهاد دارالقران نورالهدایه استان مازندران دانست و یکی از ویژگی های وی را شجاعانه حرکت کردن در مسیر انتشار اخبار عنوان کرد و با اشاره به سختی های کارش گفت: اگر روحیه مجاهدانه و شجاعت توام با بصیرت نبود قطعا ایشان در رسیدن به اهدافش نمی توانست موفق باشد.
وی به واسطه اهدای حکم فعالیت قرآنی سازمان مردم نهاد دارالقرآن استان مازندران از خبرنگار نشریه و پایگاه خبری صبح آمل با اهدای لوح تقدیر نمود.
مدیرعامل سازمان مردم نهاد دارالقران نورالهدایه استان مازندران در پایان ضمن تقدیر از مردم ولایی و خونگرم روستای معلم کلا سرخرود، دهیاری، هیأت امنای آستانه امام زاده درویش حسن علیه السلام، شورای روستا، خیرین شهرستان آمل، استان مازندران و کشور در راستای برپایی باشکوه این مراسم بزرگ معنوی گفت: در سایه همکاری و هم‌افزایی می‌توان کارهای فرهنگی فاخری انجام داد، از این رهگذر جوانان و نوجوانان را باید برای شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مذهبی جذب کرد.

1402/5/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود