Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

تخلفـات تاکسی تلفـنی های آمل و مشکلات مردمی

از طرفی مطرح می کند چرا تاکسی اینترنتی ها با توجه به چند شغله بودن صندلی اشتغال دیگران را اشغال می کنند در حالی که رانندگان آژانس تلفنی هم چند شغله هستند که این مطلب از سوی شخص ایشان به شدت رد می شود و می گوید؛ بیش از 95 درصد رانندگان ما کارشان همین است و فقط پنج درصد از قشر فرهنگی هستند که دارای تابلو، نامه اماکن، پروانه فعالیت، تلفن ثابت پاسخگویی به صدای مشتری هستند.
این روزها که فشارهای اقتصادی بر مردم دو چندان شده است عده ای با حضور در آژانس های درون شهری بدون گذراندن دوره های تائید صلاحیت حرفه ای رانندگی در آژانس ها، اقدام به جابجایی مسافران می کنند که این موضوع داد رانندگان دارای صلاحیت آژانس ها خصوصا مسافران را نیز درآورده است.
به گزارش صبح آمل، فشار های معیشتی و افزایش مشکلات خانوادگی باعث شده است تا گرایش به سمت برخی مشاغل در جامعه دو چندان شود. افزایش بیشمار تعداد آژانس های مسافربری درون شهری به همراه افزایش تعداد خودروها و افراد فاقد صلاحیت در این حوزه باعث شده است تا نوعی بی نظمی در سایه نبود نظارت ها در آژانس ها افزایش یابد و تاکسی تلفنی به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی که شهروندان توقع دارند در هر ساعت از روز، با امنیت خاطر از آن استفاده کنند اما اخیرا طی گزارشات مردمی مبنی بر تخلفات این آژانسها که برخی از آنها نشان دهنده بی توجهی مدیران تاکسی تلفنی به مقررات تعیین شده برای فعالیت در این مکان هم یکی از مشکلاتی است که به این موضوع دامن زده است و تداوم این وضعیت باعث افزایش حجم نگرانی رانندگان دارای صلاحیت نیز شده است تا آنجا که بر آن شدیم طی گفتگو با تعدادی از مسافران و بر اساس تماس های همشهریان عزیز در خصوص عدم خدمات رسانی تاکسی تلفنی ها گزارشی تهیه و به اطلاع خوانندگان فهیم گذاشته شود:
خ-م یکی از مسافران در تماس تلفنی گفت: وجود افراد فاقد صلاحیت در این شغل باعث خدشه دار شدن صلاحیت حرفه ای افراد فعال در این حوزه خواهد شد و از طرف دیگر چون این شغل با جابجایی زن و بچه مردم سر و کار دارد انتظار داریم افراد مجرد و فاقد صلاحیت در آژانس ها کمتر به کار گرفته شوند و شهرداری، امور صنفی و اداره اماکن نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری بر وضعیت آژانس ها و نحوه جذب رانندگان داشته باشند تا امینت شغلی این حوه نیز رعایت شود.
محمدی یکی دیگر از شهروندان آملی از نبود تعرفه مشخص نرخ کرایه ناراضی بود و بیان کرد: هریک از رانندگان تاکسی تلفنی برای مسیری مشخص، نرخی متفاوت می گیرند و از دفتر هم هیچ نظارت جدی بر روی این موضوع نیست.
وی خواستار نظارت مدیر آژانس تلفنی و مسئولان مربوطه در این بخش شد و اذعان کرد: نرخ مشخصی برای مسیرهای ثابت از سوی رانندگان ارائه نمی شود که این موضوع باعث ایجاد تنش بین شهروند با راننده می شود، بهتر است مسئولین در این بخش هم چاره ای بیاندیشند.
خ احمدی که شاغل است در تماس تلفنی گفت: برای رفتن به میهمانی به آژانس زنگ زدم که گفت ماشین ندارد و چون عجله داشتم با 1838 تماس گرفتم که گفت بیست دقیقه طول می کشد و با وقت گذرانی ماشینی نیامد و دوباره به تاکسی تلفنی دیگری زنگ زدم که مثل آژانس قبلی گفت ده تا یک ربع طول می کشد که بعد از بیست دقیقه هم نیامد و با تماس مجدد فهمیدیم که اصلا گوش شنوا و متعهدی پیغام ما را اعلام نکرد و دقیقا بعد از 45 دقیقه علافی مجبور شدم با آزانسی که مسافری را پیاده کرد به مقصد بروم.
این شهروند افزود: 500 متر مانده به مقصد راننده ایستاد و گفت پیاده شوید، وقتی گفتم من مقصدم فلان اداره است پاسخ داد که کرایه ای که پرداخت کردی تا همینجاست و برای ادامه مسیر مبلغی بیشتری پرداخت کنی، من هم بعد از شنیدن این حرف تهدید به تماس با پلیس کردم، با این حال بازهم 200 متر جلو تر من را پیاده کرد.
وی ادامه داد: وقتی با سازمان تاکسی رانی، مدیریت آژانس و حتی مسئولان امنیتی در این باره تماس گرفتم و گزارش دادم گفتند که برخورد خاصی نمی توان کرد، باید همانجا که شما را پیاده کرد تماس می گرفتی.
آژانس های تلفنی از قبل انقلاب در سطح کشور خصوصا تهران و بعد از انقلاب هم در آمل به سال 1358 استارتش را زد و تا به امروز هم مشغول فعالیت است. قبلا شهر بودیم و با شهرستان شدن دارای 4000 راننده و 350 واحد ثابت در شهر و مناطق روستایی هستیم. آژانس ها اقبال شان این بود که مردم به آنها اعتماد کردند و چیزی برخاسته از خود مردم بود و به دولت سوبسیت«مالیات، بیمه» می داد و کار می کرد و حضور تاکسی های اینترنتی از طرفی آژانس ها را ضعیف و از سوی دیگر در تماس مسافران برای سرویس آژانسی می گویند ماشینی نداریم.
رئیس اتحادیه آژانس‌های تلفنی آمل، با بیان این مطالب در واقع تاکسی های اینترنتی را از طرفی هم رقیب سرسخت مجموعه تاکسی تلفنی های خود می داند و با قیافه ای حق به جانب حضور آنها را در سطح شهر نفی و ضرر برای رانندگان کاسب کار می داند و می گوید: مگر می شود بدون داشتن تابلو طرف در مغازه اش بنشیند و بیکار که شد تلفنش زنگ بخورد و در عرض چند دقیقه مسافر جابجا کند.
وی انگار تمام مشکلات اجتماعی جامعه را به این دستگاه خدمات رسان ارتباط می دهد و آنها را مزاحم و تهدیدی جدی برای ملت خصوصا مجموعه آژانس های سطح شهر میداند غافل از اینکه اکثریت مسافران از خدمات تاکسی های تلفنی راضی و خواهان تردد با آنها به مقصد مورد نظرشان هستند. از طرفی مطرح می کند چرا تاکسی اینترنتی ها با توجه به چند شغله بودن صندلی اشتغال دیگران را اشغال می کنند در حالی که رانندگان آژانس تلفنی هم چند شغله هستند که این مطلب از سوی شخص ایشان به شدت رد می شود و می گوید؛ بیش از 95 درصد رانندگان ما کارشان همین است و فقط پنج درصد از قشر فرهنگی هستند که دارای تابلو، نامه اماکن، پروانه فعالیت، تلفن ثابت پاسخگویی به صدای مشتری هستند.
رئیس اتحادیه صنف تاکسی تلفنی های آمل خود را یک پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی معرفی می کند که به خوبی آمار را می داند و به عنوان هیئت مدیره بدون دریافت وجهی لله صرفا بخاطر علاقه شخصی به این قشر مشکلات را رصد و بررسی می کند.
ماجرای پلمب شدن اسنپ و تپسی
حاج حسین رسولی مقدم در خصوص ماجرای پلمب شدن اسنپ و تپسی می گوید؛ البته موضوع شکایت از اپلیکیشن‌های حمل‌ و نقل درون‌شهری موضوع جدیدی نیست. پیش از این نیز آژانس‌داران، پلمب شدن اسنپ و تپسی را به دلیل نداشتن مجوز دستمایه سوژه رسانه‌ها کردند که البته این موضوع هم منتفی شد و فعالیت آنها ادامه یافت. اسنپ و تپسی در دو سال اخیر توانسته‌اند شیوه‌ جدیدی از ارائه خدمات ارزان قیمت حمل ‌و نقل درون‌شهری را به مسافران ارائه دهند و این موضوع موجب شد تا بازار سنتی حمل‌ و نقل درون‌شهری که پیش از ورود این اپلیکیشن‌ها تنها از سوی تاکسیرانان و آژانس‌داران اداره می‌شد، از انحصار این دو گروه خارج شده و
رقابت بین گروه‌های فعال به وجود‌ آید. البته ایجاد رقابت در این بازار تاحدی هم نتیجه گرفته و اپلیکیشن‌های دیگر هم به میدان آمدند که از میان آنها دو اپلیکیشن هم از سوی دو طیف سنتی بازار (تاکسیرانان و آژانس‌داران) راه‌اندازی شد. با این وجود، همچنان شاهد واکنش‌های اعتراض‌آمیز از سوی سنتی‌ها هستیم.
تاثیر زیاد فعالیت تاکسی اینترنتی بر روی کسب و کار شما آژانس های تلفنی
وی به تاثیر زیاد فعالیت تاکسی اینترنتی بر روی کسب و کار آژانس های تلفنی با توجه به ترافیک سنگین سبزه میدان راننده های تاکسی اینترنتی دو طرف خیابان پارک دوبل کرده و به محض زنگ تلفن بدون تابلو و آرم سراغ مسافران می روند اما راننده آژانس را بخاطر کوچکترین ایرادی جریمه می کنند و آنها هم همیشه شاکی اند که برای چه باید دفترچه سلامت بگیرند و مهم ترین دغدغه شان عدم حمایت از سوی مسئولان است چنانچه بیش از هفت سال سایت بیمه بسته و نه تنها راننده آژانس بلکه رانندگان تاکسی و خطی هم بیمه نشده و مشکل بعدی رقیب اینترنتی ما هست که بدون دفتر و دستک و شرایط ایجاد آژانس، در سطح شهر و روستا برای خودشان کاسبی راه انداختند.
در حال حاضر با توجه به وجود تاکسی های اینترنتی دیگر رانندگان ما حاضر به قبول شرایط اتحادیه نیستند و عضویت در گروه تاکسی اسنپ را بخاطر نداشتن شروط خاص انتخاب می کنند و شاید حق با آنها باشد که اتحادیه آژانس تاکسی تلفنی خدمات خاصی جز ارائه سرویس به مسافر و تعیین قیمت و حق سرویس، صدور پروانه کسب، کارت تردد و تابلو را به اعضای خود نمی دهد.
اخذ وجه اضافی در خصوص سرویس های داخل شهری
رئیس اتحادیه صنف تاکسی تلفنی های آمل در ادامه می گوید؛ یکی دیگر از مشکلات اساسی که گاها از مسافران شنیده می شود اخذ وجه اضافی در خصوص سرویس های داخل شهری است که سر خود و بدون مصوبه دریافت می گردد که طی تماس با اتحادیه ابتدا با مدیر آژانس در میان گذاشته و بلافاصله راننده خاطی به کمیته حل تخلفات دعوت و موضوع بررسی می شود که به نفع آژانس نیست و همین موضوع باعث سلب اعتماد مشتری نسبت به مجموعه خدمات رسان گردد. از طرفی مدیران آژانسها برای داشتن سرویس بیشتر با هم رقابت می کنند با یک شاکی یا نارضایتی مشتری های خود را از دست می دهد و همین تبلیغاتی سوء برای او و همکارانش می شود و سرمایه های اصلی خود را که همان مسافران هستند را از دست می دهد.
حال آژانس ها خوب نیست
رسولی مقدم توضیح می دهد؛ آژانس های الان مجبوری دارند کار می کنند، دخل و خرج شان با هم جور در نمی آید و ماشین صفری که 30 سال پیش خریده شده الان جزو ماشینهای مدل پایین با استهلاک زیاد شده و خود راننده هم پیر و ناتوان است.
آژانس های تاکسی تلفنی خودسرانه و خود محور در زمان بارندگی و برای مسیرهای طولانی و شلوغ ماشین نمی دهند و حتی برای مشتری شرایط تعیین می کنند و در یک جمله غیر قابل پیش بینی هستند و انگار خودشان یک مدیر باشند سر بالا جواب می دهند و حق اعتراض وارد نیست.
علیرغم نرخ های پایین تاکسی های اینترنتی در دریافت کرایه از مسافر و علاوه بر ادعای پوچ آژانس های تلفنی مبنی بر کاهش فعالیت و خرابی بازار کارشان توسط«اسنپ»ولی همچنان برای مشتری طاقچه بالا می گذارند و هیچ نهاد نظارتی هم نیست و مثل تاکسی های تلفنی که در شهر بازرسی دارند و موظفند مسافر سوار کنند، دارند ساز خودشان را می زنند و اصلا انگار تو این دنیا نیستند و هر طور که دوست دارند کار می کنند و انگار وظیفه ای وجود ندارد.
سوء مدیریت در جاهایی که همه آمدند در حیاط خود کانکس با نام آژانس گذاشتند،
مدیریتها هم بی ضابطه شد و مجوزها فقط دست به دست می شود اما نظارتی بر آن صورت نمی گیرد و آژانس های آمل شدند هفت بیجار و خودسر اما در مقابل با افزایش نرخ بنزین در لحظات آغازین آژانس های تلفنی اولین گروهی بودند که خودسرانه یک تا دو هزار تومان نرخ ها را بالا بردند و این بی نظارتی از سوی مدیر اتحادیه کاملا محرز و غیر متعهدانه بوده است که مدیرعامل «اسنپ»در بیانیه هایی جداگانه قاطعانه اعلام کرد که نرخ ها به هیچ وجه افزایش نخواهد کرد بنابراین کسی که این کار را نمی کند سهمیه ای هم نخواهد داشت.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود