برنج را قیمت گذاری نکنید کشاورز دچار زیان می شود

دکتر حاجی پور نماینده مردم آمل

از آنالیز کارشناسی قیمت تمام شده برنج خبر داد

برنج را قیمت گذاری نکنید کشاورز دچار زیان می شود

دکتررضا حاجی پور نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو به خبرنگار صبح آمل در خصوص وضعیت قیمت برنج و رکود معاملات برنج گفت قیمت تمام شده تولید برنج به صورت کارشناسی شده و آنالیز شده برای هر کیلو گرم برنج طارم به روش سنتی ۷۰ هزار و ۵۶۶ تومان و به روش مکانیزه ۶۴ هزار و ۹۴۸ تومان محاسبه می باشد که منظور از روش سنتی نشا سنتی و برداشت مکانیزه و. روش مکانیزه نشا و برداشت نیز به صورت مکانیزه می باشد.
وی گفت متاسفانه وزارت جهاد در تلاش هست تا برنج را قیمت گذاری و برای آن قیمت مصوب تعیین و ابلاغ کن که تا کنون تلاش کردیم چون این قیمت گذاری کاملا به زیان کشاورز است و فقط دلالان از آن سود می برند متوقف شود.
وی تصریح کرد رکود فعلی بازار برنج که خرید و فروش کم رونق است مقاومت دلال ها و واسطه ها و‌محتکرین است. تا مقاومت کشاورز به نوعی شکسته شود و با قیمت پایین برنج را بخرند و بعدا با قیمت گذاری دلالان بفروش برسانند.
دکتر حاجی پور گفت :طبق آنالیز قیمت بهای تمام شده برنج مشخص است بازار این محصول باید. تابع عرضه و تقاضا و رقابت و قیمت آزاد باشد تا کشاورز اختیار محصول خودش را داشته باشد الان در تمامی کارخانه های شالیکوبی مملو از برنج کشاورزان است اما خرید و فروش راکد است وی پیش بینی کرد اگر قیمت دستوری برای برنج تعیین شود و مجبور به فروش شوند فقط دلالان وارد خرید می شوند و مصرف کننده سودی نخواهد برد.

۱۴۰۱/۶/۱۷

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود