مرغ مازاد از مرغداران در مازندران خریداری می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
مرغ مازاد از مرغداران در مازندران خریداری می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید مرغ مازاد در استان خبر داد و گفت: سالانه ۲۸۰ هزار تن مرغ در استان تولید می شود.
به گزارش صبح آمل و به نقل از مهر، حسن عنایتی کلیجی از آغاز خرید مرغ مازاد بر تولید از مرغداران مازندران خبر داد و افزود: در راستای حمایت از مرغداران و تولیدکنندگان صنعت طیور، خرید مرغ مازاد بر تولید مرغداران استان توسط اتحادیه مرغداران مازندران انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در مرحله نخست ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد در اختیار اتحادیه مرغداران استان قرار گرفت تا نسبت به خرید مرغ اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل دامپزشکی استان در جهت خرید مرغ مازاد با اتحادیه مرغداران استان همکاری خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: مرغداران می‌توانند از روز یکشنبه ۴ دی ماه به اتحادیه مرغداران شهرستان مراجعه کنند و مرغ‌های مازاد را تحویل دهند و این طرح برای حمایت از مرغداران در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری امور از تولید تا بازار محصولات کشاورزی به بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، موضوع خرید مرغ به اتحادیه مرغداران واگذار شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح در ۶ استان کشور اجرایی می‌شود که مازندران جزو این استان‌ها است.
وی با بیان اینکه مازندران سالانه با تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت سفید مرغ، سهم ۱۱ درصدی تولید و رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: مازندران پیشانی صنعت طیور کشور است.

1401/10/4

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود