خانه صنعت استان مازندران باید به محل تجمع نخبگان حوزه صنعت تبدیل گردد

استاندار مازندران:
خانه صنعت استان مازندران باید به محل تجمع نخبگان حوزه صنعت تبدیل گردد/ دلیل عقب ماندگی مازندران مباحث سیاسی است
استاندار مازندران به ضرورت برخورداری مازندران از صنایع مادر اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه مازندران، در گرو همدلی، انسجام درونی و منافع مشترک است. ‎
به گزارش صبح آمل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، در همایش تقدیر از تولید کنندگان، صنعت گران و معدن کاران استان مازندران با عنوان اینکه در طول یکسال حضور خود در مسند استانداری مازندران، بازدید از مراکز تولیدی صنعتی و بررسی و حل مشکلات این واحد‌ها، در اولویت بوده است، خاطرنشان کرد: در مازندران ضرورت یک آسیب شناسی دقیق در خصوص این که چرا همانند برخی استان ها؛ صنایع مادر رشد نکرده است کاملا احساس می شود.
وی ادامه داد: می بایست یک جریان و جوشش در درون نخبگان صنعتی استان ایجاد شود تا شاهد عملی شدن نظام مسائل و رشد صنعت در مازندران باشیم.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه کارهای مهم و بزرگی در استان مازندران طی یکسال اخیر شکل گرفت که نباید جهاد و تلاش های حوزه تولید و دستاوردهای بخش خصوصی را در استان مازندران نادیده بگیریم، یادآور شد: در سطح کشور جز استان های با تراز بالا هستیم به همین دلیل این مباحث را نباید به موضوعات اقتصادی و بین الملل گره بزنیم هرچند کسی منکر تحریم های ظالمانه نیست و در حوزه صنایع جزو کشورهایی هستیم که با دانش و مهندسی جوانان ایرانی توانستیم تولیداتی را رقم بزنیم که ماحصل تحریم های ظالمانه می باشد که بیانگر فرصت هایی است که از درون تحریم ها بیرون آمده است .
حسینی پور افزود: خانه صنعت استان مازندران باید به محل تجمع نخبگان حوزه صنعت تبدیل گردد چرا که مازندران در بزنگاه های اقتصادی به داد کشور رسید و در اجرای جراحی اقتصادی استان مازندران به کمک کشور آمد.
وی گفت: باید بدنبال یک انسجام باشیم و اولین نیاز اساسی استان مازندران انسجام و همگرایی درونی است و باید بگوییم مباحث سیاسی مشکلات ما را حل نمی کند چرا که مازندران نه تنها با مباحث سیاسی رشد نمی کند بلکه دلیل عقب ماندگی مازندران مباحث سیاسی است .
سید محمود حسینی پور تصریح کرد: بازار چین و روسیه و هند برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و برای اولین بار مرکبات مازندران از طریق دریا به روسیه صادر می شود که این اتفاقات در دولت سیزدهم محقق شد. بدنبال این هستیم که تکنولوژی صنعتی مازندران را بتوانیم در مراودات تجاری توسعه دهیم و بارها تاکید نمودیم تراز تولیدات مازندران می بایست در حد صادرات باشد.
این مسئول اضافه کرد: اولویت اول استان کشاورزی صنعتی است و تولیدکنندگان صنعتی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند لذا باتوجه به اینکه در کریدور شمال جنوب قرار داریم از این موقعیت استراتژیک به نحو احسن باید استفاده کنیم و جوانان و نخبگان استان مازندران نگاه شان به پیشکسوتان است و باید به جوانان مان امید بدهیم چرا که جامعه ای که امید در آن وجود نداشته باشد آن جامعه رشد پیدا نمی کند.

1401/10/21

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود