محل دفن زباله آمل از مرز بحرانی فراتر رفت

شهردار آمل با بحرانی خواندن محل دفن زباله این شهرستان درمحل عمارت گفت: واگذاری زمین منال درحدفاصل موقعیت آمل و بلده که مورد تایید محیط زیست ومنابع طبیعی نیز بوده، همچنان بی نتیجه مانده است.

علی داوودی افزود: شرایط دفن زباله درمحل عمارت درکیلومتر ۳۰ جاده هراز که درحدود ۴ دهه گذشته زباله چندین شهرستان مرکزی استان به این مکان منتقل می‌شد، درسال‌های گذشته گنجایش آن ازحد طبیعی هم فراتر رفته و شیرابه‌های آن به سمت جاده ارتباطی هراز نیز سرایت کرده است.

او با بیان اینکه درحال حاضر روزانه بیش از ۱۸۰ تن زباله ازشهرستان آمل به محل دفن زباله عمارت منتقل می‌شود، گفت: به علت اشباع شدن وتکمیل بیش از حد ظرفیت دفن زباله درمنطقه عمارت، از سال گذشته زباله شهر‌های همجوار به عمارت متوقف شده است.
شهردار آمل ادامه داد: موضوع رسیدگی به پسماند شهرستان آمل به یک مطالبه جدی وعمومی دراین شهرستان تبدیل شده وحتی وزیرکشور نیز صراحتا برای واگذاری زمین منال درحال پیگیری است.

داوودی گفت: دریک سال گذشته چندین شرکت سرمایه گذار و دانش بنیان برای، مدیریت پسماند زباله آمل طرح و پیشنهاد‌های خود را ارائه کردند که با واگذار شدن زمین، فرایند انتقال تکنولوژی وزیرساخت‌های مربوط به ساخت کارخانه زباله سوز ویا کمپوست درکوتاه‌ترین زمان اجرایی خواهد شد.

شهردار آمل افزود: با پیگیری‌های شهرداری در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۶۰ هزارمترمربع ازخیابان‌های اصلی و کوچه‌های جدید و معابر قدیمی که با مشکل شکستگی آسفالت مواجه بوده، به طورکامل آسفالت و روکش آسفالت شده است.

داوودی افزود: کارخانه آسفالت شهرداری آمل تا سال گذشته به علت خرابی تجهیزات بلااستفاده بوده و با نوسازی وبهسازی تجهیزات، فرایند تولید آسفالت ازکارخانه اسفالت شهرداری انجام ودر سطح شهرمورد استفاده قرار گرفت.

شهردارآمل همچنین از پیگیری‌های درحال انجام توسط این شهرداری برای اخذ موافقت اولیه کمیته استانی برای افزایش محدوده شهری خبر داد وگفت: پیش بینی می‌شود با پیگیری‌هایی که اکنون به صورت جدی توسط شهرداری آمل درحال انجام است، حداقل تا یکسال آینده اضافه شدن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار به عنوان محدوده جدید به مساحت شهرآمل الحاق شود.

داوودی، مزیت‌های این اقدام درحال پیگیری را برای رونق شهری آمل مناسب ارزیابی کرد و افزود: همزمان موضوع مهم بلند مرتبه سازی درسطح شهر آمل نیز درحال پیگیری است که امیدواریم دراین بخش نیز شهرداری به توفیقاتی دست یابد.

شهردارآمل، کاهش درخواست‌های مردمی برای پروانه‌های ساختمانی وساخت وساز‌ها دراین شهر را نیز متاثراز افزایش هزینه‌ها ومشکلات اقتصادی مردم بیان کرد وگفت: متاسفانه این وضعیت باعث کم شدن مراجعه متقاضیان برای دریافت پروانه‌های ساختمانی و مختل شدن برخی برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری درحوزه‌های عملکرد طرح‌های عمرانی شهری شده است.

داوودی افزود: درشرایط فعلی متاسفانه مردم عادی برای واحد‌های خرده مالکی هم توان مالی برای شروع وپایان آن را ندارند وبرخی انبوه ساز‌ها و سرمایه گذاران نیز که با شهرداری درارتباط هستند، انتظار دارند شرایط به عنوان اصل مشتری مداری با آن‌ها تعامل وهمکاری داشته باشد.

وی با تاکید براینکه دریک سال گذشته حتی یک نیروی جدید کاری بدون مجوز وارد مجموعه شهرداری آمل، مناطق وسازمان‌های این شهرداری نشده است، گفت: البته دراین مدت انتقالی ۳ نیروی شهرداری از شهر‌های همجوار به شهرداری آمل داشتیم وبه غیرازآن نیروی جدی حتی بدون مجوز جذب نشدند.داوودی، نوع نگاه خاص به نیرو‌های شاغل درشهرداری اعمل ازحجمی، شرکتی، پیمانی ورسمی را رد کرد وتاکید کرد، درمدیریت فعلی شهرداری آمل، همه نیرو‌های شهرداری را به یک چشم نگاه می‌کنیم وبرای شنیدین مشکلات آن‌ها در اتاق شهرداری به روی هم شهروندان و پرسنل شهرداری باز است.

شهردار آمل درپاسخ به برخی پرسش‌ها که شهرداری را متهم به کم کاری وشتاب نداشتن طرح‌های عمرانی متهم می‌کنند، گفت: متاسفانه طرح‌هایی دردوره شهرداران گذشته اجرا شده که بدون کارکارشناسی و حتی گرفتن مصوبه از شورای ترافیک استان و راه وشهر سازی شروع شده که درحال حاضر بخاطر وجود مشکلاتی نمی‌توان آن‌ها را اجرایی کرد.

داوودی ادامه داد: نمی‌خواهم به این موضوع اشاره بیشتری داشته باشم، اما متاسفانه دربعضی از طرح‌ها شاهد یک جنایت هستیم که شهروندان ازآن‌ها بی اطلاع هستند.

شهردار آمل همچنین از اجرای دو طرح مهم زیربنائی درورودی شهر آمل درماه آینده خبر داد وگفت: ساماندهی ورودی شهرآمل از بابل و محمودآباد به میدان هزارسنگر و ورودی وخروجی این میدان به سمت بابل، محمودآباد، کمربندی هراز ونیز داخل شهر به مساحت ۲۲ هزارمترمربع است.

داوودی افزود: طرح دیگرمربوط به بهسازی وزیباسازی ورودی ازمسیرجاده هراز به سمت شهرآمل است که خوشبختانه پیمانکار هر دو طرح گرفته شده وبه زودی اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود