آمل آلوده ترین شهر مازندران می باشد

مدیرکل هواشناسی مازندران:
آمل آلوده ترین شهر مازندران می باشد
مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه امسال 46 درصد در استان کاهش بارندگی داشتیم، گفت: آمل از آلوده‌ترین شهرهای مازندران است که معادن در آلودگی آن نقش مهم دارند.
به گزارش صبح آمل، سید محمدرضا رضوی در نشست شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: دو مکان سنجش آب و هوا در مناطق رینه و دابودشت شهرستان آمل و ضعیت آب و هوایی این شهرستان را رصد می‌کند.
وی افزود: آمل نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی به پایتخت است و مهاجر در این شهر نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است.
مدیر کل هواشناسی مازندران ساخت و سازها در ارتفاعات را یکی از عوامل الودگی هوا دانست و گفت: براساس تصاویر ماهواره‌ای شهرستان آمل از آلوده‌ترین شهرهای مازندران است و ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق جلگه‌ای و ارتفاعات بالادست بر این قضیه دامن زده است.
رضوی تصریح کرد: روزهای یخ‌بندان در مازندران به شدت کاهش پیدا کرده است و به دلیل مصرف سموم کشاورزی در مناطق مختلف و آلودگی متعدد،افزایش آثار مخرب قابل پیش‌بینی می باشد.
وی ضمن اعلام تاسف از کاهش بارندگی در مازندران گفت: وضعیت کشور در زمینه بارندگی مطلوب نیست و امسال در مازندران ۴۶ درصد کاهش بارندگی داشتیم و به لحاظ بارندگی و آبی کشورمان و استان مازندران، در زیر خط قرمز جای دارد.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه از لحاظ آلودگی جوی نیز آمل از آلوده‌ترین شهرهای مازندران است، خاطرنشان کرد: معادن بیشتر این حوزه از آلودگی را منجر می‌شوند که امسال آلودگی جوی بسیار زیادتر از سال‌های گذشته شده است.
مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: چرای بی‎رویه و بدون ضابطه دام موجب از بین بردن مراتع به عنوان آسیب‌ جدی بعدی در ارتفاعات از جمله نگرانی ها می باشد.
وی در پایان ضمن اظهار نگرانی از وضعیت نگران‌کننده و بحرانی محل دپوی زباله عمارت در محور هراز، خاطرنشان کرد: شیرآبه های زباله محل دپوی زباله در منطقه عمارت آمل به مراتب از هر میکروب ۴۰ هزار برابر سمی‌تر است و وجود دو استخر چند هکتاری کادمیوم به نگرانی جدی و فاجعه بزرگ زیست محیطی برای مازندران تبدیل شد که نیاز است هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود

1401/11/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود