آموزشکده فنی علامه حسن‌زاده آملی به دانشکده ارتقاء می‌یابد

سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی از مراحل نهایی اخذ تایید ارتقاء آموزشکده فنی وحرفه ای پسرانه علامه حسن زاده آملی به دانشکده درشورای عالی گسترش آموزش عالی کشور خبر داد.
رضا حاجی پور درآیین تجلیل از استادان آموزشکده فنی علامه حسن زاده آملی گفت: رییس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور نیز نسبت به ارتقاء آموزشگاه به دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی نظر کاملا مثبتی داشته وخوشبختانه روند درحال انجام رضایت بخش است.
وی با بیان اینکه وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری نیز درسفر سال گذشته به شهرستان آمل، درنامه ای که به برای ارتقاء آموزشگاه فنی علامه حسن زاده به دانشکده نظر موافقی داشته است، افزود: فرایند اداری و بررسی این ارتقاء درشورای عالی گسترش زمان‌بر است مراحل اصلی باید طی شود.
نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزشگاه فنی وحرفه ای در راستای مهارت آموزی وحمایت از تولید ودانش بنیان ها درسال های اخیر روند خوبی درکشور داشته است، گفت: گرایش خانواده ها به سمت رشته های مهارت آموزی و کارآفرینی کاملا مشخص بوده که برای آینده فرزندانشان دغدغه پس از فارغ التحصیلی دارند.
حاجی پور افزود: یکی از رسالت های مهم آموزشگاه ها ودانشکده های فنی وحرفه ای هم دخترانه و پسرانه، مهارت و حرفه آموزی دردوران تحصیلی است که حداقل بیش از نیمی از این دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن دارای مهارت شغلی برای ایجاد کسب وکارشخصی یا مشغول شدن درواحدهای تولیدی وصنعتی را دارند.
رئیس آموزشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی گفت: این دانشکده با رسالت آموزشی که در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی دانشجویان را دارد، به راحتی تامین کننده و جواب‌گوی نیروی انسانی ماهر در بازار و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان و حتی استان است.
عباس رئیس‌پور افزود: رشته‌های در حال تحصیل در این واحد آموزشی از جمله مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی ساخت و تولید با گرایش قالب سازی، کامپیوتر، برق، الکترونیک عمومی و ابزار دقیق و معماری مرتبط با ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی ایجاد شده در شهرستان آمل است.
وی به استقرار بیش از ۴۸ درصد واحدهای صنعت مازندران در شهرستان آمل اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت سازی خوبی در سال‌های اخیر آموزشگاه فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی ایجاد شد و این دانشکده اکنون به عنوان یک مجموعه مهارت محور مطرح است.
رئیس آموزشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی، افزود: افرادی که از این آموزشکده فارغ التحصیل می‌شوند، با آموزش‌ها و مهارت‌هایی که در طول تحصیل می‌بینند، برای خودشان کارآفرین هستند.
رئیس‌پور با اشاره به اینکه بعد از نیازهای جدی این آموزشکده به دانشکده فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی است، اضافه کرد: ساختمان و سوله‌های دانشکده از حدود ۵۰سال قبل قدمت و با ۳ رشته تحصیلی اکنون به بیش از ۱۵ رشته کاردانی و کارشناسی ارتقا یافته است و باید به این مجموعه توجه ویژه‌ای شود.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، وی با اشاره به وجود ۳۹ هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهرستان آمل گفت: از خانواده‌ها نیز انتظار است با توجه به دغدغه‌های اشتغالی که برای فرزندانشان دارند، با هدایت تحصیلی درست به سمت تحصیل در دانشکده فنی و حرفه‌ای حداقل شرایط اشتغال آینده شان را تضمین شده داشته باشند.

1402/2/26

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود