رییس اداره دامپزشکی آمل:رصد و پایش آب بندان های شهرستان آمل بمنظور پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


رییس اداره دامپزشکی آمل گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری واگیردار تنفسی طیور با قدرت انتشار سریع می باشد.
دکتر حمید رسولی زاده اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت و ورود پرندگان مهاجر به آببندان های شهرستان و احتمال رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اکیپ های رصد و پایش این اداره اقدام به بررسی وضعیت پرندگان آبزی در سطح آببندان ها می کنند که خوشبختانه تاکنون مواردی از تلفات مشکوک پرندگان آبزی توسط کارشناسان این اداره مشاهده نشده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی آمل، وی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری واگیردار تنفسی طیور با قدرت انتشار سریع می باشد. عامل بیماری به تعداد زیاد از طریق مدفوع و ترشحات تنفسی پرندگان بیمار در محیط منتشر می گردد. پرندگان آبزی مخزن این بیماری در طبیعت می باشند و قابلیت انتقال ویروس عامل بیماری را به طیور بومی و انسان دارند.
رییس اداره دامپزشکی آمل در پایان به مردم به خصوص روستائیان عزیز ساکن در محدوه آببندان ها توصیه نمود نسب به محصور نمودن طیور بومی و دور نگه داشتن آنها از زیستگاه پرندگان مهاجر و همچنین خودداری از شکار و نگهداری پرندگان وحشی و آزادپرواز اقدام نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات ناگهانی و علایم مشکوک ( کبودی تاج و ریش و ساق پای پرنده) به اداره دامپزشکی شهرستان آمل با شماره تماس 43182500 اطلاع رسانی نمایند.

1402/9/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود