ششمین اجتماع سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت استان مازندران در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد

در این همایش که با عنوان” مرثیه رباب” برگزار شد، همسران، مادران و فرزندان شهدای مدافعان حرم، امنیت و قشر‌های مختلف مردم مازندران حضور داشتند و در رثای شهدا و بانو حضرت رباب (س) عزدارای کردند.
یادگار هشت سال دفاع مقدس در هیئت سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت مازندران که در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد؛ گفت: برنامه مرثیه رباب امسال ششمین سال است که برگزار می‌شود و همزمان در سه استان تهران، آذربایجان شرقی و مازندران شهرستان آمل، این برنامه اولین شب جمعه بعد از عاشورا برگزار می‌شود .
به گزارش صبح آمل نیوز؛ سردار علیجان میرشکار اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی طبق فرمایش مقام معظم رهبری در جمع بانوان در خصوص اهمیت نقش بی‌نظیر بانوان در سال‌های دفاع مقدس، همسران و مادران شهدا آنها را بدرقه می‌کردند و در مسیر شهادت آماده می‌کردند و مادران زیادی پدران را برای حضور فرزندان در جبهه راضی کردند و این شیر زنان نه تنها مانع فرزندان خود نشدند بلکه باعث عاقبت بخیری فرزندان خود شدند.
وی با اشاره به نقش همسران و مادران شهدای مدافع حرم در سال‌های اخیر گفت: زمانی که زندگی مردم عادی شد و دوران جنگ تمام شد، در عرصه جدید که جنگ در سرزمین دیگر و در خاک اهل‌بیت (ع) بود این همسران و مادران شهدای حرم کار بزرگ‌تری انجام دادند، در حالی که جنگ در فضای غربت بود و بسیاری از مردم مبارزه را مانند فضای اول انقلاب درک نمی‌کردند و فضای اول انقلاب فروکش کرده بود، اما جوشش درونی اهل بیت (ع) باعث شد شهدای مدافع حرم به این جبهه‌ها اعزام شودند و در مسیر حرم اهل بیت (ع) قرار بگیرند با اینکه امر اجباری نبود و داوطلبانه بود، به خواست خودشان رفتند. با اینکه جنگ در خانه آن‌ها نبود و دشمن در خانه‌هایشان به آن‌ها تجاوز نکرده بودند، این رزمندگان خانواده‌های آنها بصیرت زیادی از خود نشان دادند.
همسران شهدای مدافع حرم به دلیل عزت بالا، مسئولیت‌شناسی و بصیرتی که داشتند با اعزام همسران ‌شان همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند که به پیروزی اسلام و دفاع از مظلوم منجر شد و این جای تقدیر دارد، هرچه در مقام خانواده شهدای حرم گفته شود کم است و ما در مقام شکرگزاری از این خانواده نیستیم.
وی با بیان اینکه همسران شهدا تجلی‌‌ مقاومت هستند تصریح کرد: همسران شهدا تجلی مقاومت در جامعه ایران اسلامی هستند و با جهاد و حمایت، شهیدان پیروزی غرور آفرین به ایران اسلامی تقدیم کردند و امروز با صبر و مقامت خود درس هایی به نسل جوان آموزش می دهند.
یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اهمیت نقش همسران شهدا بر ضرورت الگوگیری از این اسوه‌های ایثار تأکید کرد و اظهار داشت: همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم الگوهای موفقی از زندگی‌هایی سالم و ارزشمند در جامعه هستند.
سردار میرشکار تصریح کرد: حضرت رباب (س)، نسبت به امام زمان خود، بصیرت کاملی داشتند و علاوه‌ بر همراهی مثال‌زدنی با امام حسین (ع) در وقایع کربلا، بعد از شهادت ایشان هم در کنار حضرت زینب (س) در کاروان اسرای کربلا و بعد از آن در زندگی کوتاهشان پس از واقعه کربلا، نقش موثری در رساندن پیام عاشورا به مردمان همه تاریخ داشتند. لذا تلاش بر این است با تأسی از حضرت رباب (س)، ادامه‌دهنده راه همسران شهیدتان باشید و پیام آنها را به جامعه برسانید.
وی افزود: حضرت رباب (س) به‌عنوان یکی از روایتگران حماسه عاشورا در کاروان اسرای کربلا نقش‌آفرینی کردند و امروز، بانوانی که در موسسه‌ای به نام ایشان گرد هم آمده‌اند هم عزمشان را جزم کرده‌اند در همین مسیر حرکت کنند و میراث‌دار همسران شهیدشان باشند.

1402/5/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود