همایش پاکسازی طبیعت به مناسبت روز زمین پاک

همایش پاکسازی طبیعت به مناسبت روز زمین پاک با هدف ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی در مسیر ضلع شرقی ورودی فاز یک شهرک صنعتی امامزاده عبداله جنگل هلومسر برگزار شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در همایش پاکسازی زباله به مناسبت دوم اردیبهشت روز زمین پاک با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک با عنوان حفاظت از تنوع زیستی، نه به زباله و پلاستیک گفت: انتخاب این شعار نشان از اهمیت موضوع حفاظت از گونه‌های زیستی و همچنین مشکلات ناشی از زباله‌های پلاستیکی است .
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، علی محمد دعاگو اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست در میان تمام جوامع وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود که تمامی افراد در برابر آن مسئول هستند.
وی افزود: به مناسبت روز زمین پاک، مسیر ضلع شرقی ورودی فاز یک شهرک صنعتی امامزاده عبداله جنگل هلومسر این برنامه فرهنگی با محوریت این اداره و با همت امام جمعه شهر امامزاده عبداله،ریاست، کارشناسان و محیط بانان اداره محیط زیست، شهرداری آمل، معاون شهردار امامزاده عبداله، بخشداری امامزاده عبداله ،کارشناسان سازمان پسماند و کارکنان ایستگاههای بازیافت زباله ، ریاست و کارشناسان و جنگلبانان اداره منابع طبیعی، سازمان فرهنگی شهرداری، دکتر توکلی عضو شورای شهر آمل، تشکلها، انجمن آرین، شهرک صنعتی فاز یک، ایستگاه آتش نشانی، مسئول خانه محیط زیست، همکاران کانون پرورش فکری آمل، رئیس هلال احمر، کارشناسان بهداشت و درمان، دانش آموزان دبستان غیر انتفاعی نیایش، هیات ورزشهای همگانی، جوامع محلی، از زباله های رها شده در طبیعت پاکسازی شد.
این مقام مسئول بیان داشت: اغلب برنامه‌های هفته زمین پاک با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آشنایی مردم با مبانی حفاظت از محیط زیست و آموزش آنها برای داشتن محیطی عاری از زباله و آلودگی برگزار می‌شود.
دعاگو گفت: استفاده نکردن از پلاستیک یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست محیطی است که همه باید در این حرکت بزرگ سهیم باشیم.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل تصریح کرد: در این ویژه برنامه زیست محیطی حجم زیادی از پلاستیک ها و زباله های رها شده در ضلع شرقی ورودی فاز یک شهرک صنعتی امامزاده عبداله جنگل هلومسر جمع آوری و پاکسازی شد.
دعاگو با تاکید بر لزوم آموزش نسل آینده و فرهنگسازی بیشتر در سطح جامعه، گفت: علاوه بر نهادهایی که در اجرای طرح همایش پاکسازی شرکت داشتند، مقرر شد نهادهای بیشتری در اجرای آن همکاری داشته باشند.
وی افزایش ‏روحیه مشارکت مردمی را مهم دانست و گفت: هدف از برگزاری این نوع برنامه ها که هر ساله سعی در برگزاری آنها داریم افزایش ‏روحیه مشارکت مردمی در راستای حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و همچنین ‏جلب توجه عموم شهروندان به اهمیت حفظ و حراست از محیط طبیعی و زمین‎ ‎است.‏
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در پایان از شهروندان خواست با رعایت هرچه بیشتر محیط زیست و نریختن زباله در دامن طبیعت و اطراف جاده ها، به عنوان یک شهروند مسوولیت پذیر خادمان خود را در شهرداری محیط زیست یاری کنند.

1403/2/3

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود