فرمانده هشت سال دفاع مقدس:مردم غیور آمل نگذاشتند جبهه سوم شکل بگیرد


فرمانده هشت سال دفاع مقدس در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران گفت: عنوان دیار علویان که بر پیشانی استان مازندران نقش بسته است بیانگر این است که مردم متدین و مومن، با معرفت و بصیرت دین را پذیرفتند و در طول تاریخ هم این مسیر را به زیبایی طی کردند.
سردار علیجان میرشکار اظهار داشت: مردم استان لاله خیز مازندران در شکل‌گیری انقلاب، هم در پیروزی انقلاب و هم در تثبیت انقلاب و در تداوم انقلاب نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.
وی افزود: حوادث کوچک و بزرگ زیادی از مقطع شکل‌گیری انقلاب تا به امروز داشتیم، اما فقط یک حادثه در وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام ذکر شده و آن هم حماسه مردم آمل در ششم بهمن است.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به علت برجسته شدن این حماسه در نزد امام راحل ادامه داد: اگر بخواهیم درک درستی از این حادثه داشته باشیم باید برگردیم به همان مقطع و تاریخ قبل از آن مقطع؛ وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد دشمن تمام توان خود را گذاشت و در همان مقطع جنگ ترکیبی، جنگ شناختی جنگ نرم و جنگ نیمه سخت را شروع کرد تا انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشاند یا محدود و زمین‌گیر کند، اما مردم در همه صحنه‌ها درخشیدند.
سردار میرشکار با بیان اینکه اتحادیه کمونیست‌ها استان مازندران را انتخاب کردند، چون ۶۰ سال پیش کمونیست در ایران در شمال و در بندر انزلی شکل گرفت و دو تا از چهره‌های جهانی کمونیست در مازندارن «احسان طبری» و «نورالدین کیانوری» بودند فکر می‌کردند شمال کشور با این‌ها همراه هستند مخصوصاً کمونیست‌ها را برای این خطه انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه وقتی در ششم بهمن اتحادیه کمونیست‌ها برای تصرف شهر آمل حرکت کرد و ساعت ۱۰، ۱۲ شب به آمل حمله کردند مردم وقتی متوجه شدند اتحادیه کمونیست‌ها وارد آمل شد وارد عرصه شدند و ۴۱ شهید دادند که ۱۳ نفر پاسدار و کمیته‌ای هستند و بقیه کشاورز، کارگر و دانش آموز؛ مردم وارد عرصه شدند و نگاه حضرت امام به این حرکت مردمی و آن نگاهی که دشمن به شمال کشور داشت و شکل‌گیری جبهه سوم را در ششم بهمن آمل مشاهده کردیم که در وصیت‌نامه امام بزرگوار ششم بهمن آمل برجسته‌تر شد و به این دلیل از مردم آمل تشکر کردند.
به گزتارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، فرمانده هشت سال دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه مردم نگذاشتند جبهه سوم شکل بگیرد و امروز همان دشمنان روبروی من و شما هستند، بیان کرد: همه استکبار امروز برای براندازی و محاصره نظام در میدان است، اما به لطف خداوند و برکت ایستادگی مردم و رهبری امامین انقلاب امروز چه دشمن بخواهد چه نخواهد گفتمان ملت ایران گفتمان برتر جهان و خاورمیانه است و امروز ضعیف‌ترین مردم منطقه که از نظر ظاهری مردم یمن و غزه هستند در برابر همه استکبار ایستادند.

1402/11/5

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود