شهرستان آمل سرآمد درمهارت آموزی درمازندران

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران، از ارتقاء شاخص های مهارت آموزی در سطح هنرستانهای این استان نسبت به کشور خبر داد وگفت: با اعلام شاخص های جدید، مازندران در زمینه مهارت آموزی هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کارودانش حدود ۵ درصد از شاخص کشوری بالاتر است.
مصطفی جعفری، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص کشوری مهارت آموزی درسطح هنرستانهای کارودانش وفنی وحرفه ای حدود ۴۱ درصد است که این شاخص درمازندران بیش از ۴۶ درصد است.
وی اضافه کرد، با توجه به رویکرد جدی مهارت آموزی وگرایش وعلاقمندی خانواده ها برای آینده شغلی فرزندان به سمت حرفه آموزی، با مدیریت برنامه محوری می تواند این شاخص را حتی ارتقاء داد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد، یکی از برنامه های محوری دراین زمینه استانداردسازی، ایجاد ونوسازی کارگاه ها وآزمایشگاه های مورد نیاز درسطح هنرستانهای فنی وحرفه ای وکارودانش درمازندران است که برابر اولویت ها وتخصیص منابع مالی انجام می شود.
جعفری با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه باید تعداد هنرجویان هنرستانهای کشور به ۵۰ درصد از دانش آموزان شاغل در متوسطه برسد، اضافه کرد: هم اکنون این آمار درمازندران بیش از ۴۶ درصد کل دانش اموزان متوسطه است.
وی افزود: باید با فراهم آوردن بسترهای مناسب وایجاد رشته های متناسب ومورد نیاز و به روز بازار کار میزان علاقمند دانش آموزان به هنرستانها و نیز به چشم انداز برنامه ششم توسعه برسیم.
اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی کارگاه های آموزشی در هنرستانهای مازندران
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران، همچنین از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار درسه ماه گذشته برای خرید تجهیزات، به روزکردن امکانات واستاندارسازی کارگاه آموزشی درسطح هنرستانهای استان خبر داد و گفت: درحال حاضر ۳۰ هنرستان برای برخورداری از این اعتبارها اولویت بندی شده که برابر نیازهای اعلام شده اعتبار اختصاص داده خواهد شد.
جعفری اضافه کرد: البته برای هنرستانهای دیگر نیز به درطول سال با جذب منابع جدید اعتباری برای نوسازی، استانداردسازی وخرید تجهیزات اقدام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان آمل در حوزه مهارت آموزی یکی ازشهرهای موفق وسرآمد درسطح استان محسوب می‌شود، افزود: درحال حاضر بیش از ۶ هزار هنرجو دربیش از ۳۰ هنرستان فنی وحرفه ای و کارودانش دخترانه وپسرانه شهرستان آمل مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: حدود ۱۲ درصد از کل هنرجویان هنرستانهای استان در شهرستان آمل تحصیل می کنند که بالاترین آمار در سطح استان محسوب می شود.

1402/4/15

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود