روند نزاع در مازندران کاهشی است

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:
روند نزاع در مازندران کاهشی است
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران آمار معاینات انجام شده نزاع را در سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و از کاهش ۱۱ درصدی آن نسبت به شش ماه اول سال قبل خبر داد.
به گزارش صبح آمل و به نقل از مهر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، طی شش ماه سال جاری در استان را ۱۰ هزار ۱۷۴ نفر شامل شش هزار و ۶۱۳ نفر مرد و مابقی زن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشت.
وی تصریح کرد: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد ۹۶۹، بابل با عدد ۸۲۵ و نوشهر، چالوس با عدد ۷۳۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۹۶ نفرثبت شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، شهریور با هزار ۸۲۸، مرداد با هزار ۷۸۷ و خرداد با هزار ۷۷۸ به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار ۵۱۷ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.
عباسی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.
این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود