بیش از 25 تن کاهو از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار شود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: بیش از 25 تن کاهو از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.
به گزارش صبح آمل نیوز، مهرداد فولاد با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان امسال زیر کشت کاهو رفته است، اظهار داشت: این میزان ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.
وی افزود: کشاورزان از هر هکتار بیش از ۳۰ تن کاهو برداشت می‌کنند که پیش بینی می‌شود بیش از ۲5 هزار تن محصول به ارزش ۳7۰ میلیارد تومان برداشت شود.
وی با بیان اینکه بیش از هزار کشاورز آملی در کشت کاهو مشغول هستند، گفت: بخشی از این کاهو‌ها در داخل استان مصرف و بخشی نیز به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: برداشت کاهو تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
فولاد بیان داشت: کشت کاهو به عنوان یکی از سبزیجات پر مصرف در شهرستان آمل رونق زیادی دارد و سرشار از انواع ویتامین‌های آ، ب، ث و حاوی آهن، پتاسیم، مس و مقادیر زیادی منیزیم، سدیم و روی است و برای تقویت معده و تصویه خون بسیارمفید به حساب می‌آید و به دلیل طعم شیرین، آبداری، روغنی بودن و رنگ برگ‌ها از بازار پسندی بالایی برخوردار است.
وی در پایان گفت: کشاورزان مازندرانی هر ساله پس از برداشت برنج، زمین‌ها را برای کشت سبزیجات برگی مانند کاهو آماده می‌کنند تا کمکی به اقتصاد خانوار روستایی باشد.

1402/1/14

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود