انتقال زباله به منطقه عمارت باید متوقف شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی:
انتقال زباله به منطقه عمارت باید متوقف شود/معضل زباله آمل با دستور رئیس جمهوری هم حل نشد
نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی، ضمن گلایه از رئیس جمهور در عدم مدیریت پسماند زباله در مازندران گفت: حدود یکسال از سفر و قول رئیس جمهوری به مازندران برای مدیریت پسماند زباله در استان می‌گذرد و در این مدت حتی زمین مورد نیاز برای ایجاد کارخانه زباله سوز درشهرستان آمل توسط دستگاه های مربوطه واگذار نشده است.
به گزارش صبح آمل و به نقل از ایسنا، رضا حاجی پور درحاشیه بازدید سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه معاون عمرانی استانداری مازندران از محل دپوی زباله شهرستان آمل در منطقه عمارت اظهار کرد: انتظار بوده که در این مدت حداقل زمین مورد نظر توسط مجموعه زیربط از جمله شهرداری و فرمانداری شهرستان، جانمایی مکان جدید زباله در شهرستان آمل را مشخص و به استانداری و یا وزارت کشور معرفی می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه از حدود یک دهه گذشته ظرفیت انباشت زباله شهرستان وحتی شهرهای همجوار که به منطقه عمارت در۳۰ کیلومتری شهر آمل در مسیر جاده هراز منتقل می‌کردند، اشباع شده است، اضافه کرد: منطقه عمارت واقعا دیگر گنجایش و ظرفیت زباله‌های انتقالی جدید را ندارد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر شیرابه‌های ناشی از فشار زباله‌های دپو شده به سمت پایین که جاده هراز و سد مخزنی هراز در روبروی منطقه دپو زباله عمارت واقع شده است، دریاچه و کاسه سد هراز را تهدید می‌کند و باید هرچه سریعتر از انتقال زباله به این مکان به طور جدی متوقف شود. حاجی پور گفت: البته در سال‌های گذشته وزارت نیرو پس از عملیاتی شدن سدمخزنی هراز در روبرو و بالادست سد که کوه زباله عمارت در آنجا انباشه شده است، متعهد شده تا ضمن جانمایی زباله این منطقه به مکان جدیدی را که مشخص می‌کند، انجام دهد.
وی بیان داشت: در حال حاضر بحث جانمایی برای مکان جدید زباله آمل بسیارجدی است و هرچه سریعتر مدیران شهرستانی و استانی باید به یک تصمیم واحد و جمع بندی مشترکی برسند تا معضل پسماند شهرستان از وضعیت فعلی و بحرانی خارج شود.

1401/11/16

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود