خرید توافقی برنج شمال از کشاورزان با راه اندازی ۷ مرکز آغاز شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران: خرید توافقی برنج شمال از کشاورزان با راه اندازی ۷ مرکز آغاز شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۷ مرکز خرید توافقی برنج پرمحصول در شهر‌های آمل، بابل، ساری، قائم شهر، میاندورود، نکا و بهشهر از امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه راه اندازی شده است.

حسن عنایتی با بیان اینکه تعداد این مراکز تا ۱۱ مرکز قابل افزایش است، اظهار داشت: مجموعه فروشگاه‌های اتکا، سازمان تعاون روستایی و تشکل‌های زیر بخش این سازمان، برنج‌های پرمحصول کشاورزان را با قیمت اعلام شده و با ۸ تا ۱۰ درصد شکستگی خریداری می‌کنند.

به گزارش صبح آمل و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: خرید توافقی برنج صرفا از کشاورزانی انجام می‌شود که اطلاعات آنها به عنوان کشاورز در سامانه ثبت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه قیمت خرید برنج از کشاورزان بالاتر از قیمت کنونی در بازار است، افزود: وجه خرید برنج نیز حداکثر تا ۱۵ روز به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

عنایتی گفت: ۵۰ هزار تن برنج پرمحصول در مرحله نخست قرار است از شالیکاران خریداری شود.

وی افزود: این طرح برای خروج برنج‌های مازادی که اکنون در انبار‌های کشاورزان دپو شده است اجرا می‌شود و در مراحل بعدی تلاش می‌شود تا به تدریج برنج از کشاورزان خریداری شود. مازندران سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کند، اما بر اساس برخی آمار‌ها ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج در مازندران هنوز به فروش نرفته است.

1401/9/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود