۱۰۴ واحد معدنی در مازندران تعطیل می باشند

استاندار مازندران:
۱۰۴ واحد معدنی در مازندران تعطیل می باشند/ دستگاه های اجرایی مسئول باید بدانند چیزی به نام نمی شود نداریم
استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای توسعه معادن استان می بایست شاهد اقدامات متحول گرایانه باشیم چرا که معادن استان از غنا و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است، گفت: ۱۰۴ واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می شوند. ‎
به گزارش صبح آمل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، در جلسه شورای معادن استان با عنوان اینکه اداره کل صمت در سه موضوع صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت دارد خاطرنشان کرد: ظرفیت های معدنی مناسبی در استان مازندران وجود دارد که هرگاه بحث معدن را در استان مطرح می کنیم می بایست به فکر آورده های مالی و ارزش افزوده پس از استخراج باشیم چرا که ارزش افزوده معادن موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه‌داد: ۱۰۴ واحد معدنی استان مازندران در حال حاضر تعطیل می باشند که در این جلسه مصوب کردیم نسبت به راه اندازی مجدد این واحدها اقدام شود .
این مسئول اضافه کرد: هرچقدر بتوانیم موضوعات مربوط به صمت را به اهل فن بسپاریم شاهد اقدامات قابل توجهی خواهیم بود و اداره کل صمت می بایست طوفان فکری ایجاد کند و در حوزه صنعت می بایست اقدامات مهم را رقم بزنیم چرا که ظرفیت های مناسبی در صنعت استان وجود دارد و لازم است در حوزه معادن استان بهره وری اعمال شود تا زمینه ساز صادرات محصولات معدنی استان به کشورهای دیگر شود.
رییس شورای اداری استان، اظهار کرد: مازندران در بخش معادن بسیار غنی است و معادن می تواند استان مازندران را متحول کند. برآنیم راهکارهای مناسبی تاکنون اتخاذ نشده است و دستگاه های اجرایی مسئول باید بدانند چیزی به نام نمی شود نداریم.
مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه چند صدایی در استان مازندران در حوزه معدن وجود دارد که می بایست این روند اصلاح شود، تصریح کرد: معدن یکی از مهم ترین منابع درآمدی اقتصادی استان مازندران محسوب می شود و در بخش تولید ناخالص داخلی، معادن استان می توانند فضای رشد اقتصادی استان را متحول کنند.

1401/11/8

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود