آمل و نور در وضعیت اضطرار/شهرداری‌ها ملزم به اقدامات کاهش آلودگی هوا در مناطق پرتردد هستند

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه شهرداری‌ها ملزم به انجام قدامات کاهش آلودگی هوا در مناطق مرکزی و پرتردد شهر هستند، گفت: وضعیت آلایندگی هوای بخش‌هایی از آمل و نور بخاطر گرد و غبار معادن وحشتناک است و باید تذکر کتبی به مسئولین محیط زیست و معادن این دو شهرستان به صورت فوری داده شود.
احمد توکلی با اشاره به اینکه استان مازندران وضعیت شکننده‌ای دارد و شرایط از تهران هم خطرناک‌تر است، افزود: باد غالب شمال غربی به سمت جنوب شرقی مازندران آلودگی را به کوه و جنگل می‌برد و شب هنگام مجدد بر روی شهر ها بر میگردد و این باعث ایجاد هوای ناسالم است.
وی با تاکید بر اینکه چند شهر مازندران در برخی از روزهای سال در شرایط ناسالم و گاها در حالت اضطرار قرار گرفتند، یادآور شد: آیا فرمانداران این موضوع را پیگیری کردند؟ مردم اگر به حقوق خود واقف باشند می‌توانند از مدیر متخلف شکایت کنند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه برخی از فرمانداران مازندران در ارتباط با وظایف کارگروه توجیه نیستند، ادامه داد: این جلسه باید در استانداری به صورت وبینار و همزمان با جلسه کارگروه ذیل کارگروه شهرستان‌ها با اعضای خود به صورت آنلاین و تصویری برگزار شود.
توکلی با عنوان اینکه هر مدیری که در این حوزه کار انجام ندهد به عنوان ترک فعل باید پاسخگو باشد، تاکید کرد: درخواست ما از دادگستری مازندران تعیین یک شعبه اختصاصی برای پرونده‌های آلاینده‌های محیط زیست در حوزه‌های مختلف و اجرای احکام برای فرد متخلف است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه بدلیل آلایندگی نباید هیچ معدن و مرکزی را تعطیل کرد بلکه باید ضمن استمرار روند تولید دلایل آلایندگی را رفع کرد، یادآور شد: هرکس به عنوان مهندس ناظر یا بهره بردار در مکانی است باید در حیطه وظایف خود پاسخگو باشد و تعطیل کردن برخی از واحدها با کاهش تولیدات استان ممکن است به سود افراد دیگر شود بنابراین نباید جایی تعطیل شود بلکه آن شخص مسوول باید مورد پیگرد قضایی قرار گرفته و مجازات شود.

1402/9/25

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود