Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

نورا… قلی زاده کاندیدای شورای شهر دوره پنجم محموداباد:شورا باید به جای استقبال به دنبال سرمایه گذار برود

20 سال است که به عنوان رییس اتاق اصناف فعالیت می کند اما بیشتر ازاینکه به فکر صندلی ریاست باشد دلش با کسبه ای است که او نماینده آنها شده برای حل مشکلاتشان و امروز برای خدمت به مردم دیارش قصد ورود به عرصه ی شورای شهر را دارد تا همانند دو دهه گذشته برای مردمش این بار در صحن شورا نقش افرینی کند.

بیوگرافی و رزومه از خودتان بفرمایید
دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در شهرستان محموداباد گذراندم. در سال 1362 به جبهه اعزام شدم و در عملیات های خیبر و بدر شرکت کردم.
حین تحصیل شاغل هم بودم و فوق دیپلم الکترونیک و کارشناسی را در رشته برق و کنترل گرفتم و پس از قبولی در ازمون کارشناسی ارشد در رشته برق و قدرت فارغ التحصیل شدم. مدت 32 سال است که در عرصه اصناف افتخار خدمت به مردم را دارم و بیش از 20 سال است که به عنوان رییس اتاق اصناف محموداباد فعالیت می کنم.
5 دوره به عنوان نماینده اتاق اصناف استان مازندران در اتاق اصناف ایران(کشور) مشغول به خدمت هستم و همچنین عضو سازمان نظام مهندسی و مدیر عامل خیرین شهرستان محموداباد هستم.
در جهت آشنایی بیشتر مردم با اتاق اصناف شرح وظابف آن را بفرمایید
وظیفه اتاق اصناف طبق قانون نظام صنفی کنترل بازار و رصد کردن هر واحد صنفی است. هر واحد صنفی قبل از شروع به کار کردن نیاز به مجوز از اتحادیه و اتاق اصناف است و اتاق اصناف پس از صدور پروانه کسب وظیفه بازرسی ان را به عهده دارد.
در طی 20 سال حضور شما در اتاق اصناف محموداباد چه اقداماتی انجام شد
20 سال پیش و در زمانی که اتاق اصناف محموداباد را تحویل گرفتم، تنها مجوز صدور پروانه کسب شهر محموداباد را داشت و بعد از سال 1386 به کل شهرستان محموداباد ارتقا یافت و از نظر فیزیکی فاقد مکان و زمین بود که با همکاری هییت مدیره و روسا اتحاده ها در صدد مکانی درخور شان اتاق اصناف احداث کنیم که مکان فعلی 200 متر بنا دارد که از دفاتر مختلف، مسئول اداره مالی و اتحادیه هارا در این مکان ساماندهی کردیم.
هدفتان از ورود به شورا چیست؟
با توجه به اینکه 17 درصد از رشد اقتصادی کشور در بخش اصناف است این نیاز احساس شد که یک کرسی شورا متعلق به اصناف باشد همچنین طی جلسات متعدد با نمایندگان بازار بنده حقیر را به عنوان کاندید این دوره شورای اسلامی شهر محموداباد انتخاب کردند.
حضور شما در شورای شهر چه کمکی را به کسبه و بازاریان می تواند داشته باشد؟
محموداباد یک شهرستان توریستی و بخشی از آن هم کشاورزی است اما توریستی بودن ان بنا به داشتن دریا و جنگل می تواند آورده بیشتری را برای مردم داشته باشد. درآمد حاصل از گردشگری باعث رونق اقتصادی بازار خواهد شد و به عینه می توان این رونق را در ایام عید لمس کرد که ضروری است تا با ایجاد شرایطی برای جذب هرچه بیشتر مسافرین و گردشگر رونق اقتصادی توامان با آن هم استمرار داشته باشد.
به نظر شما اعضای شورای شهر باید دارای چه ویژگی هایی باشند
تخصص و تجربه با یکدیگر موجب پیشبرد اهداف شهر خواهند شد و انها مکمل همدیگر هستند. از سوی دیگر کاندیدا باید محموداباد را عین کف دستش بشناسد و ارتباط مناسبی با مردم داشته باشد و از مشکلات مردم آگاه باشد.
اهم برنامه های شما برای شورای شهر چیست
بنده وعده های انتخاباتی دادم نه شعار انتخاباتی و مردم محموداباد مطمن باشند همانگونه که در 20 سال گذشته در اتاق اصناف فعالیت کردم و دلسوزانه برای حل مشکلات کسبه شهر فعالیت کردم در 4 سال آینده هم برای مردمم به عنوان عضو شورا نقش آفرینی خواهم کرد و از هرچه که به نفس مردم باشد پا پس نخواهم کشید.
وعده هایی را پیگیری خواهم کرد که نیازی به بحث های اقتصادی ندارد همانند؛
دور نمودن باند قدرت و ثروت در شهرداری  و انجام امور بر مدار قانون
تلاش در جهت کاستن فرآیند امور اداری و دسترسی آسان آحاد مردم به مدیران شهری
در راستای ایجاد درامد پایدار برای شهر کوشش خواهم کرد
مدیریت جامع سواحل برای گردشگری و آزادسازی اراضی ساحلی خط آهنی
با شعار: این شهر می تواند زیباتر باشد، در حل مشکلات شهر تلاش خواهم کرد
بدنبال سرمایه گذار بجای استقبال می روم.
شفاف سازی امور و ارائه گزارش مستمر به مردم
اعضای شورای شهر بدون صرف هیچ مبلغی می توانند مشکلات برخی ادارات پرتردد همانند شهرداری را حل نمایند اما عده ای در این بین که منافع آنها به خطر می افتد موجب زیر سوال بردن فعالیت های پرسنل زحمتکش شهرداری می شوند، افرادی که نسبت به برخی پروژه ها ذی نفع هستند و موجب بدبین شدن چهره شهرداری نزد مردم می شوند که باید با این گروه برخورد شود.
نقاط قوات و ضعف محموداباد را در چه می بینید؟
محمودآباد از نعمت های خدادادی برخورداست که می توان از هرکدام یک از آنها به نحو احسنت برای پیشبرد اهداف شهر استفاده کرد، شهری که با دارا بودن سواحل زیبا به طول 30 کیلومتر با امکانات ویژه برای مسافران، پارک ملت ساحلی، پارک مرکزی ساحلی، پارک لاله ی ساحلی، پارک طاهباز، سرزمین رویاها ساحلی، جنگل تشبندان، جنگل بونده، آب بندان های سوراخ مازو، شهر بازی الماس در پارک مرکزی در حال حاضر آماده پذیرایی از مسافرین است که باید با کار کردن بر روی امکانات فعلی بر روی آنها سرمایه گذاری و در کنارشان با بررسی نقطه ضعف ها آنها را بررسی کنیم.
آیا شورای شهر محموداباد در جذب سرمایه گذار موفق بود؟
متاسفانه باید گفت که جذب سرمایه گذار صورت نگرفت و مردم محمودآباد حضور سرمایه گذار برای ایجاد تغییر را لمس نکردند اما بنده معتقدم که شورا و شهرداری بجای استقبال باید به دنبال سرمایه گذار بروند و در صورت حاکم بودن یک مدیریت قوی در سطح شهر شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران خواهیم بود.
در بحث عدم حضور سرمایه گذاران نکته ای که باید ذکر شود توقعات بی جا و بی مورد از آنهاست به گونه ای وی بعد از حضور در شورا و شهرداری نمی داند که باید پاسخگوی چه کسی باشد و همه به نحوی به دنبال سهم خواهی از وی هستند که با این اوصاف دور نمودن باند قدرت و ثروت در شهرداری و انجام امور بر مدار قانون باید از اهم برنامه ها قرار گیرد.
توسعه پایدار شهر و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به چه معنی است و ایا قبول دارید که مردم با شهر وظایف شورا به خوبی آشنا نیستند؟اینکه درآمدهای شهرداری از چه مورادی است؟
از مهم ترین مسائل شهرداری ها ایجاد منابع کافی درآمد جهت تامین هزینه خدمات ارائه شده می باشد. به طور کلی درآمد شهرداری ها از دو منبع تامین می گردد:
منابع داخلی
منابع خارجی
منابع درآمدی داخلی آن دسته از درآمدهایی هستند که مستقیماً توسط شهرداری ها و به صورت
عوارض و بهای خدمات گوناگون که بیشتر مربوط به اراضی و املاک هستند وصول می گردند. منابع درآمدی خارجی به آن دسته از درآمدهایی اتلاق می گردد که به جهت ارائه خدمت از طرف شهرداری وصول نمی شود؛ از جمله درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت با شهرداری در اجرای پروژه های مختلف، فروش اوراق مشارکت، کمک های دولتی و…
و اما نوع دیگری از تقسیم بندی درآمدی نیز برای شهرداری ها وجود دارد که در ماده 29 آیین نامه مالی شهرداری ها به آن اشاره شده است. بر این اساس درآمد شهرداری ها به 6 دسته تفکیک می گردد:
1-      درآمد ناشی از عوارض عمومی (درآمدهای مستمر)
2-درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی
3-     بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری
4-درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری
5-کمک های اعطائی دولت و سازمان های دولتی
6-   اعانات و کمکهای اهدائی اشخاص و سازمان های خصوصی و اموال و دارائیهائی که به طور اتفاقی یا به موجب قانون به شهرداری تعلق می گیرد.
که باید مردم از این موارد آگاه باشند و بدانند که وظایف شهرداری و شورا چیست و در این مسیر با چه دغدغه هایی روبرو هستیم اما رشد سریع شهرنشینی و معضلات و پیچیدگی های شهرهای امروزی، موجب گستردگی و تنوع وظایف و خدمات شهرداری ها شده است به طوری که در حال حاضر به سازمان هایی چند وجهی و پیچیده تبدیل شده اند.
در این میان انتظارات و خواسته های شهروندان نیز با گسترش ارتباطات و مدرنیزه شدن کلیه امور روز به روز در حال افزایش است و مستلزم توسعه خدمات شهری می باشد. لذا رعایت حقوق شهروندی طلب می نماید که با این پدیده روبه گسترش، سنجیده و با برنامه ریزی برخورد نماییم.
اما باید اقرار کرد که درآمد شهرداری ها وابستگی شدیدی به ساخت و ساز در سطح شهر دارد لذا از این رو قوانینی جهت بررسی و تصویب در دستور کار قرار دارد تا از وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار بکاهد مانند: قانون مالیات بر ارزش افزوده که می تواند به عنوان یکی از راهکارهای ممکن در این خصوص مطرح باشد.
آنچه رسیدن به درآمد پایدار را با اهمیت جلوه می دهد دستیابی به توسعه پایدار شهری می باشد که در گرو وجود شرایطی متعادل در تحقق برنامه های شهری خواهد بود و بی‌شک برای رسیدن به این مقصود، منابع پایدار شهری نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند. و نباید فراموش کرد که موفقیت شهری در تبیین حس مسئولیت و انگیزش شهروندی برای مشارکت در امور می باشد، که منوط به تحقق مواردی ازجمله اعتمادسازی وتحلیل هزینه های خدمات شهری است و بالطبع همه فعالان اقتصادی اعم از بنگاه‌های خصوصی، عمومی و دولتی که استفاده کننده امکانات شهری هستند، می بایست سهم خود را بابت بهره‌ای که از خدمات و فضای شهر می‌برند، به شهر و سایر شهروندان پرداخت نمایند.
در همین راستا است که که مجلس شورای اسلامی در صدد برآمده است تا مبنای درآمدی پایدار را برای شهرداری ها در برنامه پنجم پیش بینی نماید. در این برنامه پیش بینی شده است تا وزارت کشور و دولت درآمدهای ثابتی را برای شهرداری ها در نظر بگیرند که در صورت کاهش درآمدهای ناپایدار شهرداری، به برنامه های آنها خللی وارد نیاید. زیرا در حال حاضر درآمدهای شهرداری ها ناپایدار و به ساخت و ساز وابسته است و از آنجائیکه باید به طور مستقل درآمدزایی کنند، در این صورت با کاهش درآمدهای خود، نمی توانند برنامه های طراحی شده خود را اجرا نمایند.بنابراین وجود درآمدی پایدار برای شهرداری محموداباد، شهر را هم از ناپایداری نجات خواهد داد و این موضوع می تواند شهر را در مسیر توسعه حرکت دهد. بدین ترتیب علاوه بر افزایش امکان شهرداری ها برای خدمت به مردم ، شرایط زندگی شهروندان را نیز بهتر خواهد ساخت. زیرا همانطور که بیان شد دستیابی به درآمدهای پایدار، توسعه شهری پایدار را نیز به دنبال خواهد داشت. لذا در راستای تحقق توسعه شهری پایدار می بایست شرایطی فراهم شود تا امکان بستر سازی توسعه پایدار انسانی و بهبود رفاه اجتماعی شهروندی، فراهم گردد که در این راستا می توان به برقراری عدالت اجتماعی، طراحی اقلیمی هماهنگ با محیط زیست انسانی، تقویت ساختارهای همبستگی اجتماعی همچون تعهد و مسئولیت پذیری، تقویت بنیانهای اجتماعی و خانوادگی و ایجاد انتظام ساختاری در فضای شهری و بهبود بهره گیری از فضاهای شهری و افزایش رضایت شهروندی اشاره کرد.
به نظر بنده توسعه شهری پایدار را می توان در مفاهیم زیر مشاهده نمود:
1-بسترسازی عدالت اجتماعی و شهروندی
2-بستر سازی مشارکت شهروندی و همبستگی اجتماعی
3-بسترسازی تقویت بنیان نهادهای اجتماعی و بنیان خانوادگی
4-نگرشی قاطع بر ایجاد توسعه پایدار شهری
5-گسترش آداب و فرهنگ شهرنشینی
6-مساعدت و سازماندهی ارگان های دولتی و خصوصی
7-کارآمد سازی سیاست ها و برنامه های سیاست گذاری در حوزه کلانشهرها
8-گسترش حقوق شهروندی
آیا قبول دارید که شهر به گونه ای بستری برای رشد اقتصادی کشور است؟
معتقدم که کلیه فعالیت های شهری برای ارایه خدمات مناسب از جمله ایجاد و حفظ و نگهداری معابر و راه ‌ها، ایمنی عمومی، جمع‌آوری و دفع مناسب فاضلا‌ب‌ ها، تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم، جمع‌آوری زباله و ایجاد محیط شهری مطلوب، همچنین ارایه سیمای مناسب ‌تری از فضاهای شهری، طراحی فضاهای گذران اوقات فراغت مردم، ارتقای سطح کالبدی و فیزیکی شهرها، به صورت مستقیم بر درآمد سرانه ملی و منطقه‌ای اثر می‌گذارد. بنابراین ایجاد مدیریت کارآمد شهری، در حقیقت تولید و ارایه خدماتی عمومی است که همه مردم در سطح محلی، منطقه‌ای و ملی از آن بهره ‌می ‌برند و این بدان معناست که شهرها، بستری برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار در کل کشور هستند.
دیدگاه جنابعالی در خصوص زباله چیست؟
درکشورهای پیشرفته دفن زباله صورت نمی پذیرد بلکه به عنوان مواد مفید قابل بازیافت تلقی شده و از آن کالاهای اقتصادی تولید و روانه بازار می گردد که با صرف هزینه ی اولیه جهت خرید تجهیزات مورد نیاز این کار ، درآمدی سرشار به دست می آید و بازیافت باید در اولویت شورا قرار گیرد.
چه برنامه ای در خصوص حمایت از تیم های فوتبال و گروه های هنری محموداباد دارید؟
در زمینه های ورزشی، فرهنگی، هنریشهرستان محموداباد دارای استعدادهایی است که در سطح کشور دارای رتبه های برتر هستند که به دلیل عدم حمایت از آنها ترجیح دادند از شهر بروند و به نحوی موجب دلسردی آنها شدیم و یکی از مطالبات جوانان پیگیری ماده 17 است که نیاز است در بخش فرهنگی اجرا شود.
به نظرتان چرا وضعیت پرداختی به پیمانکاران در شهرداری خوب نیست
حذف واسطه گری و واسطه های کاذب و سپردن امور به افراد دارای تخصص و تعهد باید در اولویت شورای بعدی قرار گیرد که متاسفانه نبود این دو ایتم در امور فعلی شهرداری مشهود است.
حرف آخر
با توجه به اینکه شهرهای همجوار محموداباد علی رغم اینکه شهرداری های آنها تازه تاسیس هستند اما متاسفانه پیشرفت آنها سریع تر از محموداباد بود و از مردم توقع داریم که برای ساختن اینده خودشان به کاندیدایی رای دهند که با تخصص، تجربه و تعهد موجب پیشرفت  شهر شوند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود