Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

شهردار امامزاده عبدا…(ع) توان مالی شهرداری بسیار محدود است و چراغ خاموش در حرکتیم

راه دسترسی برای مردم خیلی سخت و نامناسب و جاده حادثه خیزاست و اداره مسکن و شهرسازی و راهداری متولی نگهداری این راه است. با هزینه های شخصی شهرداری و از طریق مشاوره و طرح موضوع در شورای ترافیک، راههای مناسب را معرفی کردیم ولی هنوز تصمیم خاصی از سوی متولیان امر اتخاذ نشد
شهردار امامزاده عبدا… گفت: امروز شهرداری ها به دلیل رکود اقتصادی کشور به ویژه رکود ساخت و ساز که حاکم است در شرایط خوبی از نظر منابع مالی قرار ندارند.
دکتر جواد صلواتی در گفتگو با خبرنگار صبح آمل، اظهار داشت: شهرداری ها سازمان های درآمدی و هزینه ای هستند و از منابع مالی برخوردار نیستند بنابراین رکود در ساخت و ساز بر در آمد آنها ثاثیر منفی می گذارد.
وی افزود: شرایط شهر و فضای سبز امامزاده عبدا… خوب نیست و با آن چیزی که مردم و آب و هوا و اقلیم و تاریخ آن نیاز دارد قطعا درخور نیست و بدون شک باید بیشتر کار انجام شود.
شهردار امامزاده عبدا… با بیان اینکه توسعه یافتگی در این شهر دیده نمی شود؛ تصریح کرد: شهر امامزاده عبدا… می تواند بیش از چیزی که هم اکنون شاهدش هستیم داشته باشد و با یک وحدت اداری و همکاری نزدیک و صمیمانه بین شورای اسلامی، شهرداری وارگان های ذیربط کارهای اساسی را برای توسعه شهر تعریف کرد.دکتر صلواتی به تضییع حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بسیاری از حقوق مردم شهر امامزاده عبدا… پیش از این ضایع شده است و ما از ابتدای فعالیت خود با همکاری شورای شهر بر این بوده ایم که علیرغم بدهی و مشکلات شهرداری به مردم خدمت کنیم.وی افزود: آنچه شورای شهر پنجم و شهردار منتخب تحویل گرفته است، در واقع با چالش‌های بسیار جدی و مشکلات زیادی مواجه است که به جراحی‌های جدی و زیربنایی نیاز دارد.وی با بیان اینکه برای تغییر راهبرد طبیعتا مستلزم زمان هستیم، گفت: مردم ما صبر و حوصله دارند و این را درک می‌‌کنند که باید به شهرداری زمان بدهند، چرا که قرار نیست به اسم مدیریت جهادی، افتتاح‌های غیر کارشناسی داشته باشیم.در این گفتگو دکتر صلواتی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه شهرداری و شورای شهر اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن و اجرای طرح های عنوان شده کام مردم شهر امامزاده عبدا… شیرین شود و ثمره این برنامه ریزی ها را به عینه ببینند.
شهردار امامزاده عبدا… خاطرنشان کرد: برخی کارهای روتین و همیشگی مثل روکش آسفالت و رنگ آمیزی ها از کارهای معمول شهرداری و شوراست ولی مردم به دنبال کارهای چشمگیر هستند که از جمله کارهای چشمگیر فعلی شروع پروژه میدان مرکزی، ساماندهی مسیرهای ارتباطی، اجرای طرح مجتمع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… است که الحمدلله بستر فراهم است، لذا در این راستا ما هم با تمام توان و ظرفیت در خدمت به ثمر نشاندن برنامه ها هستم.
دکتر صلواتی با اشاره به نقش شوراها و مدیریت محلی در افزایش سرعت پیشرفت زندگی و جامعه بیان داشت: نشست های بسیار خوبی با صاحبنظران، نخبگان و کارشناسان شهرستان آمل در خصوص وضعیت فعلی شهر امامزاده عبدا… و راهکارهای رسیدن به فضای شهری مطلوب برگزار شد و با توجه به برنامه ۴ ساله‌ای که برای این شهر در نظر گرفته شد، امیدواریم بتوانیم به شهری مطلوب و ایده آل شهروندان عزیز دست پیدا کنیم.
وی استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت‌های بومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: المان های شهری هم با اولویت استفاده از ظرفیت‌های بومی ایجاد می‌شود و در مجموعه شهرداری عزم خود را در به کارگیری همه ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود به کار بسته ایم.
شهردار امامزاده عبدا… به کمبود سرانه فضای سبز در شهر امامزاده عبدا… اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه از نظر فضای سبز در وضعیت خوبی قرار نداریم و زیباسازی بلوار ورودی و خیابان های سطح شهر را در اولویت برنامه های شهرداری قرار دادیم تا بتوانیم با ایجاد رضایتمندی در مردم، شهری در خور شان شهروندان عزیز امامزاده عبدا… داشته باشیم که تحقق این امر نیازمند همکاری همه مسئولین و شهروندان محترم است.دکتر صلواتی با بیان اینکه جزو معدود شهرهایی هستیم که راههای دسترسی آن خاکی است؛ ادامه داد: امامزاده عبدا…در محاصره جنگل ها موجب شده تا راه های مواصلاتی متعددی وجود داشته باشد و تردد در این جاده های خاکی به خصوص در ایام بارندگی به سختی صورت میگیرد؛ جاده ای که برخی از نقاط آن حتی از حداقل ایمنی های لازم هم برخوردار نیست، از سویی دیگر وجود دست اندازهای متعدد، سبب شده که در ایام سرد زمستانی داد خیلی از رانندگان و مسافران در بیاید.وی در خصوص مقابله شهرداری با ساخت و ساز غیرمجاز گفت: از آنجا که تغییر کاربری و تخریب باغات می تواند مبلمان شهری را تحت الشعاع قرار دهد و برای این شهر مشکل آفرین باشد و زندگی آیندگان را با خطرات زیست محیطی رقم بزند، بر خود واجب و وظیفه می دانیم نسبت به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز جدیت بیشتری داشته باشیم و شدیدا با این ناهنجاری شهری مقابله کنیم. لذا جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز بویژه در اراضی کشاورزی و باغات امامزاده عبدا… در اولویت امور این شهرداری قرار دارد و مجوزات را به سمت ساخت ساختمانهای گردشگری و تفریحی توریستی سوق می دهیم که آنها را بیشتر در شهرمان داشته باشیم. دکتر صلواتی افزود: لازم به ذکر است ورودی این شهر نیز وضعیت مناسبی ندارد و در شان مردم شریف شهر امامزاده عبدا… نیست. لذا در حال حاضر مرمت آسفالت ابتدای این ورودی انجام شد تا در آینده ای نزدیک نسبت به بازسازی و زیباسازی این ورودی اقدامی در خور رضایتمندی مردم صورت پذیرد.
وی به توسعه فضای ورزشی اساره کرد و گفت: شهر امامزاده عبدا… از جوانان برومندی بهره می برد که می توانند در عرصه های مختلف ورزشی افتخار آفرینی کنند. لذا بر خود وظیفه می دانیم تا با احداث دو زمین ورزشی و گسترش اماکن ورزشی نسبت به تزریق روحیه در علاقمندان و جوانان مستعد این روستا تلاش وافر داشته باشیم و نیاز ساختاری ورزش این عزیزان را تامین نماییم.
شهردار امامزاده عبدا… با اشاره به توریستی پذیری بودن منطقه گفت: شهر امامزاده عبدا… با دارا بودن آب و هوای معتدل و برخورداری از جاذبه های گردشگری، قابلیت تبدیل شدن به منطقه گردشگری و توریستی را دارد و هدفگذاری و اولویت اصلی، شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز در این راستاست.
دکتر صلواتی با بیان اینکه هدف گردشگری مذهبی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است؛ عنوان داشت: برنامه ریزی اصلی در جهت توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شهری امامزاده عبدا… می باشد تا شهرمان با توجه به برخورداری از مواهب طبیعی چون جنگل و آب و هوای خوب به عنوان قطب توریستی گردشگری و مذهبی و مشهد مازندران، کانون توجهات گردشگران و مسافران قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه شهر امامزاده عبدا….، تصریح کرد: بودجه فعلی شهرداری عملا جوابگوی نیازها و مطالبات به حق مردم شریف این شهر برای توسعه شهرشان نبوده و برای ساختن شهری آباد، جذب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی الزامی است که جزو اولویت اصلی و برنامه کاری شهرداری است.
شهردار امامزاده عبدا… با قدردانی از تلاشهای شهرداران و شوراهای قبلی این شهر اضافه کرد: متاسفانه تلاشها و خدمات ارایه شده ناکافی بوده و مدیریت جدید شهرداری به طور شبانه روزی با نیت رفع موانع توسعه با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شهر امامزاده عبدا… را به جایگاه واقعی خود به عنوان شهری توریستی، گردشگری و توسعه یافته خواهیم رساند.
دکتر صلواتی با اشاره به طرح تهیه برند شهری برای شهر امامزاده عبدا…، گفت: این طرح با شرح خدمات مشخص می‌تواند به عنوان الگو در این شهر اجرا شود که نیاز است در این زمینه مشاورین خبره وارد کار شوند و با تهیه طرح یک برند مناسب، شهر امامزاده عبدا… را معرفی کنند . این مقام مسئول بیان داشت: در جهت تقویت و شکوفا کردن منطقه تویستی تفریحی امامزاده عبدا… زیرساختهای شهری را بنیان گذاشتیم و به لطف دوستان و تلاش همکاران عزیز، گرید شهری را از یک به چهار رساندیم و رسما به عنوان دومین شهر شهرستان امل در نقشه قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: برند سازی شهر و طرح خواهرخواندگی با شهر دمشق شامل نوع منحصر به‌ فردی از همکاری و مشارکت در سه بخش حکومت محلی، تجارت و بخش‌های خصوصی است که با اجرای آن افرادی که از دمشق وارد اینجا می شوند دارای گریند کارت شده و به این وسیله اقتصاد شهر خصوصا بازار رونق می یابد و می شود تورهای زیادی را برنامه ریزی کرد. شهردار امامزاده عبدا… تصریح کرد: راهیان نور جنگل از دیگر برنامه هایی است که که با همکاری سپاه پاسداران در حال نهایی شدن است و طی آن نیروهای دانش آموزی و مردمی از سراسر کشور در تابستان از جنگل امامزاده عبدا… و یادمان شهدای ششم بهمن آمل بازدید می کنند.دکتر صلواتی تصریح کرد: با همت و اهتمام دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل و لاریجان و فرماندار ویژه این شهرستان، گمرک آمل به صورت نمایندگی و استیجاری در شهر آمل مستقر می باشد که امید داریم با تعیین موقعیت زمین در شهر امامزاده عبدا…، گمرک آمل همچنین ایستگاه هواشناسی احداث می شود و پایگاه های مختلف از جمله هلال احمر راه اندازی می گردد.
وی افزود: فاز دوم پارک هلومسر امامزاده عبدا… در اختیار منابع طبیعی می باشد و اداره مربوطه هم آن را به شهرداری آمل اجاره داده است ولی با توجه به شیوع بیماری های مشترک انسان و حیوان مکان مناسب برای نگهداری سگهای ولگرد نیست و این موضوع را بارها حتی طی نامه کتبا به شهردار عرض نمودیم که ترتیب اثر داده نشد که عواقب آن متوجه محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان می باشد.
شهردار امامزاده عبدا… به مناسب نبودن مرکز عقیم سازی سگها اشاره کرد و گفت: مرکز عقیم سازی موقت سگ در پارک هلومسر از نظر بهداشتی مناسب نیست و مکان نگهداری هر چه زودتر باید مشخص و این سگها باید ساماندهی شوند وگرنه از طریق آبهای سطحی محل عقیم سازی که وارد مزارع کشاورزی می شود بیماریهای مشترک انسان و دام انتقال می یابد که در آن صورت فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
دکتر صلواتی با ذکر این مطلب که همیشه تصمیمات بزرگ و مدون بر اساس مشورت نتیجه می دهد؛ گفت: ما با تیم اجرایی شهرداری که بهترین تیم هستند مجموعه ای قوی داریم و مطمئنا به سمت موفقیت می رویم و در راه رسیدن به آرمانهای مردم از هیچ تلاش مدیریتی کوتاهی نمی کنم.
وی خاطرنشان کرد: ما مرجع نظارت بر مصوبات شورا نیستیم ولی ارتباطمان با اعضای آن عالی است و شورا و شهرداری چون دو برادر کنار هم می باشند.
شهردار امامزاده عبدا… اظهار داشت: اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد و این اختلافات با توجه به سلایق مختلف در میان بچه های شهرداری و شورا نیز وجود دارد ولی مهم این است که همگن شوند تا حرکتهای خوبی صورت بگیرد.دکتر صلواتی گفت: مرجع رسیدگی به مشکلات کارخانه های چوب و زغال باید از طریق ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و تیم کمیسیون ماده 55 مورد توجه و بررسی قرار گیرد ولی ما در حال برنامه ریزی برای تامین زمین برای ساخت شهرک صنعتی چوب هستیم تا بر این اساس تمام چوب بری های شهرستان آمل در آن متمرکز شوند.وی با بیان این مطلب که من به شخصه نمی توانم راه را بتراشم؛ گفت: راه دسترسی برای مردم خیلی سخت و نامناسب و جاده حادثه خیزاست و اداره مسکن و شهرسازی و راهداری متولی نگهداری این راه است. با هزینه های شخصی شهرداری و از طریق مشاوره و طرح موضوع در شورای ترافیک، راههای مناسب را معرفی کردیم ولی هنوز تصمیم خاصی از سوی متولیان امر اتخاذ نشد.
شهردار امامزاده عبدا… ادامه داد: مسیر مواصلاتی، کمربند غربی شهرستان آمل است و با اختیار شهرداری و برای حفظ جان دانش آموزان سه دست انداز و چراغ راهنمایی رانندگی نصب کردم.
دکتر صلواتی اظهار داشت: توان مالی شهرداری بسیار محدود است و چراغ خاموش در حرکتیم لذا نیاز به حمایت استانداری مازندران خاصه اداره راه می باشیم.
وی افزود: درآمد شهرداری از طریق عوارضات و صدور پروانه های ساختمانی تامین می شود و در حال حاضر برای آسفالت شهر امامزاده عبدا… تقریبا 500 میلیون تومان هزینه نیاز است ولی با دست خالی شروع کردیم و برای ساخت پارک و میدان، کشیدن انهار.
شهردار امامزاده عبدا… بیان کرد: آستانه مقدس امامزاده عبدا… عموما از طریق جمع آوری نذورات و اجاره اتاقها و زائرسراها کارهای خدماتی را انجام می دهند و تا این لحظه هیچ عوارضی از مغازه داران و کسبه آستانه امامزاده عبدا… دریافت نکردیم.
وی تصریح نمود: تامین روشنایی مسیر بیمارستان امام خمینی تا شهر امامزاده عبدا… وظیفه اداره راه است که متاسفانه در این خصوص تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.دکتر صلواتی در خاتمه با تشکر از حسن اعتماد شورای اسلامی شهر در انتخاب ایشان به عنوان شهردار این شهر گفت: از کلیه اهالی و دلسوزان این شهر برای موفقیت و برآورده نمودن مطالبات به حق شهروندان فهیم که همان رسیدن به جایگاه واقعی و توسعه شهر امامزاده عبدا…، است دعوت به همکاری و تعامل می نمایم.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود