نیمه کاره ماندن طرح، اظهار نظرهای غیر کارشناسی و عدم برخورد قاطع با پارک دوبل دلیل اصلی مشکلات موجود

مخالف بستن بریدگی آفتاب 64 بودیم و پروژه کوچه توکلی می تواند به کاهش ترافیک کمک کند/ بسته شدن دوربرگردان هزارسنگر خود یک عامل ترافیک شده و مشکلاتی را برای مردم بخصوص در زیرگذر بوران و جاده قدیم آمل بابل به وجود آورده است
مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه خزر و طراح پروژه اصلاح هندسی هزارسنگر گفت: موضوع طراحی میدان هزار سنگر برای سه هدف اصلی کاهش تصادفات، نظم بخشی به جریان ترافیک و رفع مشکل دفع آبهای سطح با در نظر گرفتن شرایط موجود در گزینه های مختلف مطرح شد و با توجه به عدم امکان تامین بودجه برای احداث روگذر یا زیر گذر جدید فقط اصلاح هندسی با شرایط موجود قرارداد شرکت با شهرداری بوده است. به گزارش صبح آمل نیوز، دکتر غلامعلی بهزادی اظهار داشت: طرح در چهار گزینه چراغدار کردن، میدان بیضی با طول کم، میدان کشیده با طول کم و میدان حال حاضر در جلسات متعدد توسط کارشناسان شهرستان و استان و با حضور روسای راهور شهرستان و استان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به آمار بالای تصادفات در سالهای گذشته این میدان یکی از پرحادثه ترین نقاط سطح استان بوده است لذا جهت تامین ایمنی بیشتر شهروندان و کاهش مشکلات ترافیکی گزینه موجود در تمامی جلسات بررسی با اتفاق آرا تایید و تصویب شد.
وی به دو دلیل عمده برای ترافیک ورودی و خروجی بابل اشاره کرد و گفت: نیمه کاره ماندن طرح در این قسمت”بخشی از عرض مسیر ورودی بابل که می بایست آسفالت شود و به مسیر رفت و آمد اختصاص پیدا کند” متاسفانه هنوز به دلیل مشکلات اجرایی انجام نشده است همچنین پارکهای دوبل و بیشتر و بخصوص مورب دلیل اصلی ایجاد ترافیک در این قسمت و خروجی به بابل می باشد.
وی افزود: با توجه به مطالعات میدانی و تدابیر انجام شده عملا با حضور پلیس راهور فقط با جلوگیری از پارک دوبل و بیشتر ترافیک روان شد.
طراح پروه هزارسنگر تصریح کرد: خوشبختانه در اغلب اوقات در قسمت های دیگر میدان ترافیک قابل توجهی نداریم.
دکتر بهزادی به آمار کاهشی تصادفات از منبع اورژانس 115 اشاره کرد و گفت: براساس گزارش رسمی”اورژانس 115″ در سال 1401 آمار تصادفات جرحی 71 نفر اعلام شد که در پی آن میدان هزارسنگر، پرحادثه ترین میادین استان با ده الی 15 تصادف مطرح گردید اما خوشبختانه این عدد تا اواسط شهریور امسال به ۶ تصادف جرحی رسید و عملا تصادف به شدت کاهش یافته است که این خبر خوشی برای شهروندان می باشد.
وی افزود: نصب تابلوهای راهنمای مسیر، تامین روشنایی مسیر، زیبا سازی میدان و ایجاد تسهیلاتی برای استقرار سواری ها و اتوبوسهای کرایه مطابق طرح مصوب می تواند به کاهش ترافیک کمک کند.
طراح پروه هزارسنگر با اظهار بی اطلاعی از بسته شدن دوربرگردان هزارسنگر گفت: شخصا اطلاعی از مسدود شدن دوربرگردان ندارم و نمی دانم چه کسی و برای چه این دستور را صادر کرده است، این طراحی ما نبوده و در جریان این موضوع نیستم و این در حال حاضر خود یک عامل ترافیک شده و مشکلاتی را برای مردم بخصوص در زیرگذر بوران و جاده قدیم آمل بابل به وجود آورده است.
دکتر بهزادی اظهار داشتند: به نظر ما حدود 80 درصد طرح اجرا شده اما20 درصد باقی مانده می تواند تاثیر منفی در عملکرد کار داشته باشد.
وی تاکید کرد: وقتی طرحی ناقص اجرا شود و کامل نباشد قطعا نمی تواند رضایت مردم را تامین کند و بخشی از نارضایتی مردم به ترافیک و بخش دیگر بحث افزایش ایمنی است و شاید مردم اطلاعات کافی در خصوص کاهش چشمگیر تصادفات که بسیار موضوع مهمی است نداشته باشند.
مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه خزر و طراح پروه هزارسنگر با تاکید بر اینکه توقف در هزارسنگر ممنوع می باشد؛ خاطرنشان کرد: اجرای طرح های کاهش ترافیک با پارک دوبل و سوبل عملا بی فایده است و نمی شود ظرفیتی را برای آن تصور کرد و علیرغم اینکه توقف در میدان مطلقا ممنوع است اما یک حاشیه ایمنی را گذاشتیم که در مواقع اضطراری پارک مشکل خاصی پیش نیاید و خودداری شهروندان محترم از پارک دوبل و بیشتر میتواند نقش فوق العاده در روانی ترافیک داشته باشد.
دکتر بهزادی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه پل با وزارت راه و شهرسازی بود؛ خاطرنشان کرد: موافق جهت پل نبودیم و کار ما فقط اصلاح هندسی میدان هزار سنگر بود و ناهماهنگی ارگانها دلیل نیمه کاره بودن است.
وی اظهار داشت مشکل آبگرفتگی میدان بطور کامل رفع شده و نظم در جریان ترافیک تا حدودی تامین و همکاری بیشتر شهروندان در این خصوص تاثیر عمده ای در کاهش مشکلات موجود دارد.
دکتر بهزادی در پایان مخالفت صریح خود را با بستن بریدگی کوچه توکلی اعلام کرد و گفت: مخالف بستن بریدگی آفتاب 64 بودیم و پروژه کوچه توکلی می تواند به کاهش ترافیک کمک کند.

1402/6/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود