برای رشد اقتصادی مازندران راهی جز جذب سرمایه گذار نداریم

استاندار مازندران؛
برای رشد اقتصادی مازندران راهی جز جذب سرمایه گذار نداریم/جذب فعال اقتصادی ماموریت مهم دولت در مازندران است
استاندار مازندران بابیان اینکه برای رشد اقتصادی باید به جذب سرمایه‌گذار و بهره وری توجه کنیم، گفت: رشد اقتصادی استان بعد از ۱۰ سال رکود با اقدامات انجام شده دولت سیزدهم و جذب سرمایه گذار امسال به سه درصد افزایش یافت. ‎
به گزارش صبح آمل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته با وجود ظرفیت های بی‌نظیر در سطح ملی به مازندران کمتر توجه شد و این استان در کریدور شمال جنوب کشور قرار دارد که باید با احیای این دالان برای توسعه اقتصادی این دیار گام برداریم.
وی ادامه داد: در استان سه بندر مهم وجود دارد که در سال های گذشته از ظرفیت آن برای صادرات و واردات کالا استفاده نشد اما دولت سیزدهم از بنادر استان برای توسعه اقتصادی بهره گیری خواهد کرد.
استاندار مازندران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در آخرین سفری که به مازندران داشتند فرمودند که استانی که دریا و جنگل دارد نباید فقیر داشته باشد و این فرمایش به طور کامل درست و اصولی است و اقتصاد دریا و جنگل در مازندران تاکنون شکوفا نشده است.
حسینی پور گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری در افتتاح و کلنگ زنی طرح های دهه مبارک فجر امسال در نظر گرفته شد که با جذب ۱۰۰ درصدی این منابع مالی رشد اقتصادی استان قابل توجه تر از هر زمان دیگر خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای اول بار در کشور از طریق تهاتر نفت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان و همچنین هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های برق استان هزینه خواهد شد.
مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: برای رشد اقتصادی مازندران راهی جزء جذب سرمایه گذار نداریم و حدود ۱۰ سال رشد اقتصادی استان صفر بود اما در یکسال گذشته این آمار به سه درصد افزایش یافته است.
حسینی پور تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی تواند برای توسعه اقتصادی کشور اقدام کند و باید برای رونق کسب و کار آحاد مردم برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف پای کار بیایند.
وی افزود: اصلاح نظام اداری باجدیت در دستور کار مقام عالی دولت در استان است و باید تمامی کارکنان دولت با روحیه جهادی و برچیدن کاغذبازی های اداری به تکریم ارباب رجوع ملزم شوند و به کار مردم با روان سازی امور برسند.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: برای رشد اقتصادی باید به جذب سرمایه‌گذار و بهره وری توجه کنیم و اگر دستگاه اداری استان خوب کار نکند به طور حتم فعال اقتصادی رغبتی برای کار در استان ندارد.
حسینی پور گفت: در سال های قبل با کارهای ناپخته ای که انجام شد سرمایه گذار از استان فراری داده می شد اما جذب فعال اقتصادی ماموریت مهم دولت در استان است.

1401/11/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود