Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل:آمل از توسعه صنعتی محروم است

آمل با توجه به قطب صنعتی در اعطای تسهیلات رونق تولید، دومین رتبه استان و اولین رتبه کشور را به خود اختصاص داده و در سال جاری تاکنون ۱۲۰ واحد تولیدی وکشاورزی در سامانه بهین یاب جهت سرمایه درگردش ثبت نام کردند که از این تعداد حدود۲۰ واحد صنعتی به بانک معرفی شده و حدود ۱۸واحد در کارگروه در حال معرفی می باشند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل در خصوص اولویت پرداخت حق بیمه یا مالیات گفت: با توجه به اینکه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با بازنشستگی و دیگر هزینه های تامین اجتماعی دارد و شاید تنها منبع درامدی آن سازمان می باشد از جمله بیمه بیکاری و … که به طور حتم در اولویت قرار دارد و در پرداخت مالیات هم چون دولت درآمدهای دیگری هم دارد قابل مقایسه با حق بیمه نمی باشد.
مهندس چنگیز فروزان در خصوص تعهدات متقابل کارگر و کارفرما اظهار داشت: کارگر و کارفرما به واقع دو بال برای پرواز اقتصاد کشور به سوی ترقی و تعالی بوده و هست و اگر برخی از سوء استفاده ها نباشد در قانون کار، تعهدات هر گروه خوب دیده شده است. کارگر هنگام انجام وظیفه توقع دارد که حقوقش به طور کامل در موعد مقرر پرداخت گردد و کارفرما هم علاوه بر مدیریت مناسب جهت بهره مندی واحد تولیدی همه هم و غمش بالانس نقدینگی جهت پرداخت حق الزحمه کارگرانش بوده و هست و داشتن دغدغه و استرس همیشگی برای تامین حقوق کارگران، زحمت مضاعفی است که کارفرما تحمل می کند که در این سالهای نه چندان مناسب، همین دغدغه کار، بسیاری از کارفرمایان را به بیمارستان هم کشانده است.
وی با اشاره به وظایف دولت در خصوص اشتغال گفت: در همه کشورهای موفق، دولتها قبل کوچک بودن بسیار چابک بوده و به طور مستمر همه بخشهای کشاورزی و خدماتی را رصد کرده تا با هدایت و نظارت به مبارزه با بیکاری بپردازد اما در کشور ما متاسفانه حتی با تایید رییس جمهور که از واژه (خصولتی) استفاده کرده خود دولت و مدیران کل مهم ترین عامل بیکاری در کشور هستند.
این فعال اقتصادی بیان داشت: آنچه در توانم بود را طی این سالها برای ارتقای واحدهای تولیدی در شهر به کار گرفتم و در طی سالیان گذشته با توجه به مشکلات خاصی که دامنگیر صنعت در کشور بوده در تعامل اینجانب با بخش خصوصی از همه روزنه ها استفاده کردم تا جایگاه اول صنعت در استان را حفظ نمایم که الحمدا… موفق هم بودیم و در هر ماه هم با دو تشکل خاص صنعتگران یعنی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت آمل و همچنین مجمع هم اندیشان صنعت و معدن هم جلساتی جهت رصد واحدهای تولیدی و پیشگیری از مشکلات احتمالی بودم و هستم.
مهندس فروزان در خصوص اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: تعامل همیشگی با کارفرمایان، جلسات متعدد با تشکل های کارفرمایی و کارگری حضور پیگیرانه در کمیته تسهیل و کمیته سرمایه گذاری و اشتغال مستقر در فرمانداری، تبیین و تفسیر بخشنامه های مربوط به صنعت در جهت رفع موانع تولید و … بوده است.
وی در خصوص موانع پیش رو و مشکلات سازمان صنایع و معادن آمل تصریح کرد: به طور عمده عدم همراهی بانکها با واحدهای تولیدی و متاسفانه غلبه نگاه تک بعدی و معتصب طلبانه مدیران حاکم بر بانک ها و در کنار آن عدم اختصاص مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران و مشکلات خاص داخلی و خارجی و همچنین واردات بی رویه موانع بسیاری را در سازمان صنایع و معادن آمل به وجود آورد.
این فعال اقتصادی اظهار داشت: آمل با توجه به ظرفیت های بیشمار چون شهرک های صنعتی از توسعه صنعتی محروم می باشد و از نظر توسعه صنعتی به نسبت دیگر شهرهای استان ضمن حفظ جایگاه با توجه به همه مشکلات موجود هم حفظ اشتغال داشتیم هم اشتغال جدید و هم توسعه شهرک های صنعتی که نمونه اش جمشید آباد و فاز دو امام را با نتیجه همین سالهای نه چندان مناسب برای صنعت کشور را در آمل داشتیم.
مهندس فروزان خاطرنشان کرد: آمل با توجه به قطب صنعتی در اعطای تسهیلات رونق تولید، دومین رتبه استان و اولین رتبه کشور را به خود اختصاص داده و در سال جاری تاکنون ۱۲۰ واحد تولیدی وکشاورزی در سامانه بهین یاب جهت سرمایه درگردش ثبت نام کردند که از این تعداد حدود۲۰ واحد صنعتی به بانک معرفی شده و حدود ۱۸واحد در کارگروه در حال معرفی می باشند.
وی افزود: در سال ۹۵ تعداد ۹۹ واحد صنعتی و کشاورزی به میزان ۶۷ میلیارد تومان از بسته رونق تولید بهره مند شدند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل در خصوص واحدهای صنعتی و معدنی فعال در شهرستان آمل، اعلام کرد: حدود۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی در شهرستان آمل مشغول فعالیت است که حدود ۱۴ هزار در حوزه صنعت و بیش از ۱۰۰۰ نفر در حوزه معدن به طور مستقیم مشغول فعالیت می باشند.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، گفت: شرکت خوشه طلایی آمل از سال 79 با تولید انواع نان صنعتی، خمیر پیتزا و آرد سوخاری شروع به کار کرده و سال 83 شرکت آمل کلوچه را راه اندازی نمود که در مجموع برای 330 نفر اشتغالزایی ایجاد شد. مهندس حسین هدایتی در خصوص صادرات محصولاتش اظهار داشت: در بخش صادرات نیز فعالیت چشمگیری را آغاز و طی آن بیسکویت، کیک و کلوچه را به عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و کشورهای همسایه صادر می کردیم.
وی افزود: سالهای 91 سالهای-90 الی 89 قراردادی را با وزارت آموزش و پرورش بستیم که روزانه حدود 400 هزار قرص نان به 6 استان کشور تحویل می دادیم.
ظرفیت افزایش تا400 نفر را نیز داشتیم
این فعال اقتصادی بیان داشت: در اوج فعالیت شرکت های تولیدی خوشه طلایی با 200 نفر پرسنل و آمل کلوچه با 130 نفر قصد توسعه با ظرفیت 400 کارگر را هم داشتیم که به دلیل تحریم و مشکلاتی که در سال 92-91 پیش آمد، ارسال کالا آن هم با افزایش 30 درصد تعرفه های گمرکی دلار گران و قیمت مواد اولیه چند برابر شد و توان سرمایه در گردشی شرکت پایین آمد و بدین ترتیب کم کم به سمت تعدیل نیرو رفتیم.
مهندی هدایتی با اشاره به نقش بهره های مرکب در کاهش تولید گفت: بانک ها با شرکت ها قرارداد مشارکت مدنی داشتند و می بایست در سود و زیان شرکت شریک می شدند ولی متاسفانه یکطرفه به سمت سود خودشان رفتند و بهره های مرکب یعنی حتی از جریمه های تاخیر و وجه التزام و هر چیزی که روی آن می رفت از همان ها هم سود می گرفتند.
مدیر عامل شرکت خوشه طلایی آمل، خاطرنشان کرد: اگر در تولید قرار باشد کارفرما حق کارگر را پرداخت کند، ارزش افزوده و دارایی و مالیات بر درآمد را هم بپردازد و امنیت اجتماعی هم در کشور ما ابجاد و همه کاری را انجام دهد و از آن طرف بخواهد 40 درصد بهره هم بدهد که با این شرایط یک تولید مگر چقدر سود
می دهد.
مهندس هدایتی تصریح کرد: عمده مشکلات اصلی شرکتها در مجموع سرمایه در گردش و نقدینگی می باشد و نقدینگی مثل خونی است که باید به یک بیمار تحت جراحی بستری نیازمند تزریق شود که اگر به موقع انجام نشود حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب می شود و آن کارخانه هم ورشکست می گردد.
وی به عوامل ورشکستگی شرکتها اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز، فشار بهره های زیاد بانکی و تحریم ها مهم ترین عوامل ورشکستگی تولیدگران است که دولت باید در بخش صنایع زیان ملی را اعلام و تمام بهره ها و نرخ سود بانکی را بررسی نماید.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، با اشاره به اینکه آموزش کارگران ماهر گامی در افزایش بهره وری است؛ بیان داشت: 85 درصد کارگران ما ماهر نیستند و 15 درصد دارای تخصص می باشند و در این خصوص باید ارتباط ویژه ای بین فنی و حرفه ای و دانشگاه با صنعت به وجود بیاید و همچنین باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه و صنعت و موسسات فنی و حرفه ای وجود داشته باشد که در این صورت نیروها اگر آموزش دیده باشند با استفاده درست از ماشین آلات، سطح تولیدافزایش یافته در روند بهره وری شرکتها نیز موثر می باشد.
مهندس هدایتی اظهار داشت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی بیش از 300 هزار کارگر با اعتباری معادل 500 میلیارد تومان از بیمه بیکاری استفاده می کنند که با همین پول می شود بسیاری از کارخانه های ورشکسته را به صورت بلاعوض راه اندازی و همین تعداد را به چرخه تولید برگرداند به شرط اینکه آن منابع هم به تولید برگردانده شود.
وی خاطرنشان کرد: هشت سال است که 30 درصد سهم هدفمندی یارانه ها در بخش صنعت پرداخت نشده که خود این پول هم رقم زیادی است.
مدیر عامل شرکت تولیدی آمل کلوچه گفت: نه تنها هیچکدام از شرکت های تولیدی را به بخش خصوصی واگذار نکردند بلکه شرکتهای دولتی را به شرکت های شبه دولتی واگذار که از آن با عنوان خصولتی یاد شده که اگر دولت خودش را کوچک و از بنگاه داری خارج شود و شرکت های دولتی را به دست اهلش «کار و دانش» بسپارد مطمئنا بهتر فعالیت خواهد کرد.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: فعالیت دستگاه های نظارتی بر کارخانجات تا به حال خوب نبوده وگرنه اگر درست تشخیص می دادند ناکارآمدها از کارآمدها تشخیص داده و تعیین تکلیف می شد.
مهندس هدایتی گفت: برای برون رفت از ورشکستگی فقط باید پول تزریق و بهره های تولیدگران متضرر بخشیده شود. از طرفی بهره ها و وام های گذشته باید فریز شود و راهی جز این نیست.
وی با بیان اینکه استقبال از کالای خارجی بازار تقاضا را با کاهش مواجه کرد، اظهار داشت: بازار عرصه رقابت و کیفیت است و مردم از کالاهای خارجی به خاطر کیفیت و بسته بندی خوب استقبال می کنند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود