مدیرعامل آب منطقه ای مازندران اعلام کرد؛رفع تصرف ۷۰ هزار متر از اراضی بستر رودخانه هراز


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران از اجرای حکم رفع تصرف زمین ۷۰ هزار متری در بستر رودخانه هراز خبر داد.
حیدر داوودیان در حاشیه اجرای این طرح اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه قضا در شهرستان محمودآباد، همکاران ما در مدیریت منابع آب آمل و محمودآباد و نیروی انتظامی، حکم رفع تصرف زمین ۷۰ هزار متری تصرف شده واقع در بستر رودخانه هراز اجرا شد.
وی افزود: این زمین در محدوده روستای فرح‌آباد شهرستان محمودآباد طی سال‌های اخیر مورد تصرف برخی افراد قرار گرفت. متصرفان پس از تصرف زمین موجود در بستر رودخانه هراز، اقدام به تفکیک و دیوارکشی کردند و ۷۰ هزار متر زمین به حدود ۵۰ قطعه در اندازه‌های مختلف تقسیم شد تا برای فروش آن اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این زمین هفت هکتاری با توجه به قیمت روز زمین در منطقه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که خوشبختانه با دستور دادستان پرونده برای رفع تصرف این زمین تشکیل شد و به مرحله اجرای حکم نیز رسید از تصرف خارج شد. غالب متصرفان نیز غیربومیانی بودند که زمین را از بومی‌ها خریداری کردند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، داوودیان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت پرونده بازپس‌گیری زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های آمل و محمودآباد تعیین تکلیف شد.
بنا به آمارهای موجود در نیمه نخست سال جاری ۲۱۰ هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که طی نیمه نخست امسال به تصرف در آمده بود با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

1402/10/6

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود