مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:آمل مهد موسیقی مازندران است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زبان موسیقی را برگرفته از باطن پاک مردم منطقه بیان و اظهار کرد: موسیقی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم و بیان فضائل اخلاقی برای جامعه باشد.
احسان آهنگر در آئین افتتاحیه سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر که در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل این شهر برگزار شد؛ اظهار داشت: موسیقی به عنوان زبان مشترک برگرفته از باطن پاک مردم کشور اسلامی می باشد و بدون شک می تواند یکی از مهم ترین ابزارها برای بیان ارزش های اخلاقی و فضائل اخلاقی برای جامعه باشد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی با تاکید بر نقش موسیقی در جامعه افزود: نقش بی بدیل موسیقی در حفظ آئین ها و سنت های جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و موسیقی هنری است که ریشه در هویت تاریخی و تمدن کشور عزیز ما دارد و در یک گستره پویا و فعال است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: موسیقی همیشه در بطن و متن زندگی ایرانیها خصوصا مازندرانی ها بوده و با فرهنگ بومی و تحقیقات دینی ما کاملا گره خورده است و جایگاه ارزشمند و ویژه ای در بین مردم مازندران دارد
آهنگر به نقش موسیقی در انقلاب اشاره کرد و گفت: موسیقی در تحولات فرهنگی اجتماعی کشور نقش ویژه ای داشته و باعث اتحاد و وحدت مردم و حضور آنها در خط مقدم و عرصه های دفاع مقدس شد .
وی با بیان اینکه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر بستری برای ایجاد فضای شاد و با نشاط در جامعه است؛ خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند بستری برای انتقال پیام ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهان اسلام باشد؛ همچنین به دنبال ظرفیت‌سازی و شناسایی و حمایت از خلاقیت برتر و بهره‌گیری از مضامین اشعار بومی در جایگاه اصلی استان به کشور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزاری جشنواره موسیقی فجر به دنبال ظرفیت سازی و شناسایی و حمایت از فعالیت های خلاقانه و گروههای برتر عرصه موسیقی در استان است تا انشاءالله با بهره گیری از مضامین قریه شعر و موسیقی اصیل سنتی و بومی بتوانیم جایگاه موسیقی را به جایگاه اصلی خودش در سطح استان مازندران برسانیم.
آهنگر با تاکید بر اینکه مازندران مهد موسیقی است؛ یادآورشد: ارزش و جایگاه موسیقی در فرهنگ ما بسیار بالاست و گسترش عدالت فرهنگی با حضور گروههای برتر موسیقی از غرب تا شرق استان در این دوره از جشنواره موید این سخن ماست لذا باید تمام دغدغه مندان این حوزه برای رساندن هنر موسیقی به بالاترین نقطه خودش کمک کنند.
وی افزود: سه گروه فاخر در سطح ملی در این دوره از جشنواره در استان مازندران شرکت کردند و حضور انواع گروههای موسیقی از بومی و محلی تا سنتی و نوائی و پاپ در جهت تحقق عدالت فرهنگی است که ما از طریق برگزاری جشنواره به دنبال آن هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: در جهت تحقق عدالت فرهنگی میزبانی این رویداد مهم را به آمل دادیم که مهد هنرمندان بسیار برجسته ای در حوزه موسیقی در این شهر وجود دارد
آهنگر از حضور گروههای سرود برای اولین بار در جشنواره موسیقی اشاره کرد و گفت: نقطه عطف جشنواره سی و نهم حضور گروههای سرود است که برای اولین بار در این جشنواره شرکت کردند تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و این اتفاق را به فال نیک می گیریم چنانچه سالهای اخیر گروههای سرود در سطح کشور خصوصا استان مازندران با بیش از 120 گروه سرود حرفه ای و نیمه حرفه ای حرف ها برای گفتن دارد.

1402/11/25

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود