Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/sobheamo/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 36

کارنامه پر و پبمان دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی در کنفرانس خبری

پیگیری و اخذ موافقت وزارت علوم جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی:

کنفرانس خبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله با سخنان دکتر سید احمد شهیدی رئیس واحد آغاز و برنامه ها و اقدامات انجام شده و اهداف آینده دانشگاه بیان شد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبح آمل در این جلسه که با حضور اکثر رسانه های فعال آمل به به همت و کارگردانی دکتر روزبه نصیری رئیس دانشکده و امور مدارس سما و فعال رسانه ای برکزار شد خبرنگاران در جریان اقداماتی قرار گرفتند که در این روزها کمتر اینگونه خبرهاب امید وار کننده بیان می گردد پژوهش های این دانشگاه در بخش کشاورزی که عنقریب به روش کاربردی برای مازندرانی تبدیل خواهد شد از موضوعات مهم این گزارش بود دکتر شهیدی در این خصوص و بین المللی شدن دانشگاه گفت:


یکی از مهم‌ترین اهداف جذب و آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور برقراری تعاملات علمی ـ فرهنگی و اجرایی پس از فراغت از تحصیل آن‌ها است. زبان پارسی نیز یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگی ایران و برخی کشورهای همسایه است که گسترش آن اهمیت به سزایی دارد. یادگیری زبان پارسی برای غیر ایرانیان در خارج از ایران (هرچند به میزان بسیار محدود) نیز میسر است، اما تنها زندگی در محیط کشور ایران امکان یادگیری زبان در سطوح پیشرفته‌تر را فراهم می‌سازد. بر این مبنا حضور دانشجویان خارجی در ایران می‌تواند به بسط و گسترش زبان شیوای پارسی کمک کند.
جذب دانشجوی خارجی امروزه به فعالیتی پرسود تبدیل‌شده است؛ بازاری کم‌هزینه و بدون ریسک اما سودآور به‌طوری‌که بسیاری از کشورهای دنیا را وارد این بازار کرده است. تأثیر مثبت آن نیز روی اقتصاد کشورهای میزبان چنان چشمگیر بوده که بسیاری از کشورهای غربی در سال‌های اخیر برای فرار از بحران اقتصادی درهای دانشگاه‌های خود را به‌سوی دانشجویان خارجی بازکرده و میلیاردها دلار از همین راه به اقتصاد کشور خود تزریق کردند.
در مورد این واحد دانشگاهی نیز در سال 1389 موضوع بین‌الملل شدن این واحد در پنجاه و هفتمین اجلاس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت. اما متاسفانه مجوز جذب دانشجو از وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری اخذ نشده بود. با پیگیری های انجام شده طی بازدید نماینده محترم وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری از واحد دانشگاهی، این مجوز صادر گردید.
هدف از اخذ این مجوز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بر مبنای الگوهای نوین بین‌المللی و جلب مشاركت و همكاری در طرح‌ها و پروژه‌های فرا دانشگاهی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. پیگیری وظایف و مأموریت‌های تدوین شده در بخش بین‌الملل دانشگاه، تداوم برنامه‌های اجرایی آن برای تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترك در سطح بین‌المللی از دیگر مزایای این مجوز است. دستیابی به استانداردهای بین‌المللی آموزش و پژوهش در گروه های مختلف، ارتقای اعتبار به مدارك و مدارج علمی دانش آموزان، از دیگر اهداف راه اندازی شعبه بین الملل است. البته این دانشگاه نیاز جدی به تقویت زیر ساخت های مطمئن و پیشرفته فضاهای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتقای كیفیت سایت های انگلیسی دانشگاه، به منظور معرفی جهانی ظرفیت ها و توانمندی ها دارد.

عقد تفاهم نامه و قرارداد همکاری جذب دانشجوی غیر ایرانی با واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در منطقه:
در یک نشست دو جانبه، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی – پژوهشی به امضای سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت ا… آملی و دکتر رضا مسعودی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات رسید. بر مبنای این تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا… آملی تحت نظارت واحد علوم و تحقیقات و در رشته های تحصیلی مشترک به جذب دانشجوی بین الملل خواهد پرداخت.

عقد قرارداد با کارگزاری‌های رسمی جذب دانشجویان غیر ایرانی برای اولین بار جهت جذب این دانشجویان به ویژه از کشورهای همسایه:
با توجه به ضرورت حضور در کشورهای هدف برای جذب دانشجو، اقدام به عقد قرارداد با کارگزاری‌های رسمی جذب دانشجویان غیر ایرانی برای اولین بار جهت جذب این دانشجویان به ویژه از کشورهای همسایه گردید. با توجه به این مساله، این کارگزاری ها با مجوزی که در کشورهای هدف اخذ نموده اند اقدام به تبلیغ و جذب دانشجو برای این واحد دانشگاهی خواهند نمود.

عقد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان مازندران و راه اندازی دفتر کارآفرینی و هدایت تحصیلی واحد در مرکز رشد پارک علم و فناوری شعبه شهرستان آمل:
یکی از مشکلات اصلی این واحد دانشگاهی مسیر دسترسی آن است. بر همین مبنا اقدام به عقد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان مازندران و راه اندازی دفتر کارآفرینی و هدایت تحصیلی واحد در مرکز رشد پارک علم و فناوری شعبه شهرستان آمل شد. این مساله موجب خواهد شد جوانان عزیز آملی و شهرهای اطراف بتوانند در یک مجموعه در داخل شهر از مشاوره و هدایت اساتید برجسته دانشگاهی برای برنامه ریزی آینده خود چه در زمینه تحصیل در دانشگاه و چه در زمینه نوآوری و کارآفرینی به شکل کاملا رایگان برخوردار شوند.

تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده امنیت غذایی در زمینه پروژه‌های مرتبط با امنیت غذایی و همچنین توسعه فناوری دانه‌های روغنی:
در راستای هدف چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به منظور اجرای طرح جامع امنیت غذایی کشور و نیل به وضعیت مطلوب و توسعه کاربردی – دانش بنیان امنیت غذایی در جهت تحقق مطالبه مقام معظم رهبری با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که نزدیک به هشت بند از 24 بند آن بخش کشاورزی را شامل می شود و با تاکید بر بند هفت آن که به امنیت غذایی و ایجاد ذخایر راهبردی با تاکید بر افزایش کمی و کیفی تولید صراحت دارد، یکی از وظایف اصلی دانشگاه ها توجه به بحث امنیت غذایی است.
نظر به اینکه رشته های مرتبط با مقوله مواد غذایی از قبیل رشته علوم و صنایع غذایی، داروسازی، مهندسی ژنتیک و تولیدات گیاهی و … در دانشگاه ازاد اسلامی دارای پیشینه و سوابق با ارزشی است و این واحد دانشگاهی از همکاری اساتید مبرزی در این رشته های تحصیلی برخوردار است لذا این واحد دانشگاهی اقدام به عقد تفاهم نامه با دانشگاه ازاد اسلامی استان مرکزی در زمینه امنیت غذایی نمود.
هدف از این تفاهم نامه استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته به منظور بر طرف نمودن نیازهای متقابل و افزایش امنیت غذایی و نیل به وضعیت مطلوب و توسعه کاربردی دانش بنیان در این زمینه می باشد.

جذب قطعی سه عضو هیئت علمی جدید متخصص داروسازی و در دست اقدام بودن مراحل جذب دو متخصص دیگر و تکمیل کادر هیات علمی این رشته پرطرفدار:
با توجه به اینکه ارتقای کیفیت رشته های تحصیلی به ویژه در حوزه علوم پزشکی، مستقیما به حضور و فعالیت اعضای هیئت علمی مرتبط است لذا این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی گذشته اقدام به جذب و بهره مندی از 3 نفر از اعضای هیئت علمی جدید در گرایش های مختلف رشته داروسازی نمود.

دفاع اولین دانشجوی رشته داروسازی (دکتری عمومی) واحد آیت الله آملی:
خوشبختانه پس از تلاش های گسترده صورت گرفته از حدود 7 سال پیش در راستای جذب دانشجوی رشته داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا… آملی، در سال جاری اولین دانش آموخته این رشته از پایان نامه خود دفاع نموده و فارغ التحصیل گردید.

ایجاد یک مجموعه پیشرفته و منسجم آزمایشگاهی مرتبط به حوزه غذا و دارو در منطقه:
در سال تحصیلی گذشته این واحد دانشگاهی با تجمیع آزمایشگاه های مختلف دانشگاه در دانشکده داروسازی و صنایع غذایی، اقدام به ایجاد یک مجموعه پیشرفته و منسجم آزمایشگاهی مرتبط به حوزه غذا و دارو در منطقه نمود که برخورداری از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته نقطه قوت بسیار خوبی برای این مجموعه است.

راه‌اندازی آزمایشگاه بیواکیووالانسی دارو برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی:
با توجه به بستر مناسب این واحد طرح راه‌اندازی آزمایشگاه بیواکیووالانسی دارو برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است. یکی از مسائل مهم، پیشرفت در حوزه اندازه‌گیری فراهمی زیستی و اثرات داروهاست که برای رسیدن به این مهم اندازه‌گیری این ترکیبات در بدن انسان مهم است. در حوزه مطالعات بیواکیوالانسی تنها چند مرکز در سراسر ایران این خدمات را ارائه می‌دهند و فقط معدود دانشگاه‌هایی هستند که توانستند این مطالعات را به‌صورت کار تحقیقاتی در دانشگاه خود اجرا کنند. این مطالعات شامل دو بخش کارآزمایی بالینی و انجام تست‌های پیچیده آزمایشگاهی است که انجام آن با توجه به هزینه بالای لوازم، نیاز به دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی و در نهایت محاسبات پیشرفته بیوفارماسیوتیکال، کاری بس دشوار است. انجام مطالعات درون تن با هدف مقايسه آماری سرعت و ميزان فراهم زيستی انجام می‌شود و سپس از روی منحنی‌های غلظت، زمان و مدل‌های فارماکوکینتیکی تمام پارامترهای کینتیکی دارو در هر دو فرآورده محاسبه و با کمک آزمون‌های آماری همسنگی زیستی دو فراورده مقایسه و ارزیابی می‌شود.

مطالعات زراعت چوب:
زراعت چوب یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ عرضه‌های منابع طبیعی است که در سالهای اخیر مورد توجه مسئولان واقع شده تا از این طریق علاوه بر اشتغالزایی، از نابودی جنگل جلوگیری شود. بر اساس آمارهای رسمی ، سالانه ۸ میلیون مترمکعب چوب برای استفاده در صنایع کل کشور نیاز است که حجم نسبتا بالایی از این مقدار با برداشت های غیر قانونی از منابع جنگلی کشور تامین می شود و ادامه این روند می تواند خسارت های جبران ناپذیری به جنگل های کشور طی ۱۵ سال آینده وارد نماید. یکی از راهکارهایی که می تواند در این زمینه گره گشا باشد ، زراعت چوب است که اخیرا بار دیگر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و آنها مصمم به اجرای این طرح هستند چرا که در گذشته نیز این موضوع چندین بار مطرح شده بود و مجلس شورای اسلامی در سال ۸۹ با تصویب قانونی ، توسعه زراعت چوب را به منظور افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک تکلیف تعریف کرد و در دی ماه سال ۱۳۹۲ نیز دولت مصوبه ای در خصوص بهینه سازی وضعیت مدیریت منابع طبیعی گذراند که در ماده ۴۸ آن بر ضرورت توسعه زراعت چوب تاکید کرده بود. این واحد دانشگاهی نیز اقدام به انجام مطالعات در زمینه زراعت چوب نموده است که در صورت موفقیت آمیز بودن، در سال آینده این امر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رشته های تحصیلی جدید:
یکی از مسائل مهم در توسعه دانشگاهی در راستای جذب دانشجویان بومی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان جوان شهری، توسعه کمی رشته های تحصیلی و تنوع بخشی به این رشته ها است. لذا این واحد دانشگاهی نیز در سال تحصیلی جدید در رشته های متعدد جدیدی در مقاطع تحصیلی مختلف میزبان دانشجویان عزیز خواهد بود.

برگزاری همایش اقتصاد با محوریت رونق تولید:
فرایند جهانی شدن واقعیت انکارناپذیر زمان معاصر است. این پدیده که از وجوه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی مختلفی برخورداراست مبانی معرفت شناسی، انسان شناسی، هستی شناسی و روش شناسی دانش بشر را متحول می سازد و در قلمرو، کارکرد و محتوای نظام های علمی تغییراتی ایجاد می کند.

به این دلیل ضروری است همه علوم نسبت خود را با تحولات حاصل از جهانی شدن تعریف و تعیین نمایند. این ضرورت در مورد علوم انسانی- اجتماعی که ربط وثیقی با مدیریت امور انسانی، تنظیم مناسبات اجتماعی و مطالعه نهادها و ساختارهای جامعه دارد، بیشتر اهمیت پیدا می کند. پرداختن به پدیده جهانی شدن در حالیکه طی سال های اخیر در ایران نهضت بومی سازی علوم انسانی مدنظر قرار گرفته، ضرورت بیشتری پپدا می کند.

برگزاری مجموعه ای از نشست های تخصصی باعث خواهد شد اندیشمندان حوزه علوم انسانی- اجتماعی ضمن به اشتراک گذاشتن رویکردها ومنظرهای فکری خود، به شیوه ای فعالانه ظرفیت های علوم انسانی- اجتماعی ایران را برای مواجهه با پدیده جهانی شدن مجهز سازند.
در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی همایش اقتصاد با محوریت رونق تولید را برگزار کرد تا زمینه‌ای برای ارائه مبانی نظری و پژوهشی از سوی فرهیختگان و محققان استان مازندران، در مسائل مختلف مرتبط با امور اقتصادی و هم‌راستا با دیدگاه‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، فراهم نماید. همایش مذکور در هفته پژوهش و تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۸ به‌صورت منطقه‌ای در سطح استان مازندران در این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری ششمین آیین جشن دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی:
ششمین آیین جشن دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با حضور جمعی دانش‌آموخته از رشته‌های تحصیلی مختلف به نمایندگی از مجموعه دانش‌آموختگان کلیه رشته‌ها برگزار شد.

پیگیری و اخذ موافقت جهت تدفین پیکر شهدای خوشنام در مجموعه دانشگاه:
از آنجا که پیکر مطهر شهدای خوشنام فضای هر جامعه ای را پاک و تطهیر می کند، در طول سال گذشته پیگیر تدفین شهدای گمنام در دانشگاه بوده‌ایم و در ماه اسفند 98 با تدفین شهدای خوشنام در مجموعه دانشگاه ازاد اسلامی واحد آیت ا… آملی موافقت شده است. هر چند که با توجه به شیوع بیماری منحوس کووید 19 فرایند اجرای این امر به تاخیر افتاده است اما امیدواریم پس از بر طرف شدن این مشکلات افتخار این میزبانی نصیب دانشگاه شود.

برگزاری غیر حضوری کلاس های آموزشی:
پس از شیوع ویروس منحوس کرونا که منجر به توقف فعالیت‌های حضوری دانشجویان شد، دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه خدمات لازمِ حضوری و غیرحضوری به دانشجویان از طریق دورکاری و حضور حداقلی همکاران در محل کار در حرکتی افتخارآفرین با راه‌اندازی سامانه برخط آموزش مجازی به‌عنوان دانشگاه پیشگام در تعطیل‌نشدن آموزش بین تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور لقب گرفت تا علاوه‌ بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و حفظ سلامت دانشجویان، کارکنان و استادان، همچنان فرایند فراگیری دانش ادامه یابد. در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه در این واحد دانشگاهی نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد کلاس‌های نظری ترم گذشته را به‌صورت آنلاین برگزار کرد.

جشنواره بانوی تراز انقلاب نخستین بار در مازندران:
جشنواره بانوی تراز انقلاب برای نخستین بار در استان مازندران در ۲۷ بهمن ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با حضور مهمانان ویژه و معرفی بانوان تراز انقلاب این استان برگزار شد.
این جشنواره با ۵ هدف مهم از قبیل، توانمند سازی زنان در عرصه‌های سبک زندگی، عفاف و حجاب، پاسخ به سوالات و شبهات دانشجویان در مسائل زنان، تبیین هویت فعلی زن مسلمان در اجتماع و برگرداندن هویت واقعی به او، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در همه ابعاد زندگی و تبیین نگاه اسلام و غرب به زن برگزار شد. تبیین ملموس ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها برای دختران و زنان، تبیین الگوی بانوی انقلابی و کمک به بازیابی هویت حقیقی زن مسلمان از نتایج و پیامدهای مورد انتظار اجرای این برنامه بود.

سایر اقدامات:
مطالعات کشت گیاهان جدید
برگزاری اولین دوره مربیگری درجه ۳ در رشته دوچرخه سواری در واحد آیت ا… آملی
برگزاری بدرقه ره پویان اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی آیت ا… آملی
تولید گان، ماسک و دستکش توسط گروه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی آیت‌الله آملی
برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان
26مرداد99
#صبح_آمل

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود