آئین کهن تیرماه سیزده شو در آمل برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از برگزاری آیین بومی تیرماه سیزده شو در این شهرستان خبر داد.
رضا کسب ور با بیان اینکه گرامیداشت آیین‌ها نقش به سزایی در همبستگی اجتماعی دارد گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در پیروی از سیاست کلان فرهنگی پاسداشت و ترویج آداب و رسوم اسلامی ایرانی را سرلوحه برنامه‌های اجرایش قرار داده است.
به گزارش صبح آمل نیوز، وی افزود: بر همین پایه امسال هم جشن کهن تیرما سیزده شو به میزبانی این اداره و برای گسترش نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل ادامه داد: این جشن عمومی و ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۳ آبان در سالن فرهنگ شریف مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار می‌شود.
کسب ور اجرای شاهنامه خوانی را یکی از برنامه های تیرما سیزده شو نام برد و گفت: شعر خوانی به زبان کهن مازندرانی، نقالی توسط نوجوانان، اجرای موسیقی محلی توسط استاد علمباز از خنیاگران به نام مازندران، شاهنامه خوانی و نمایش طنز از جمله بخش‌های این برنامه است.

1402/8/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود