آمل در یک قدمی انتخاب به عنوان «پایتخت کتاب ایران

هشتمین دوره طرح «پایتخت کتاب ایران» با هدف توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتاب خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار در تهران برگزار شد. شهر آمل در این طرح در کنار شهرهای ارومیه، اصفهان، اوز، رابر، سبزوار، سمنان، شاهین‌شهر، صدرا، فومن، قزوین و کرج تحت عنوان ۱۲ شهر دوستدار کتاب انتخاب شدند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل درخصوص برنامه ای که این شهرستان در راستای قرار گرفتن در جمع ۱۲ شهر نهایی دوستدار کتاب ایران گفت: حدود ۷۰ برنامه محتوایی در راستای معرفی ظرفیت های شهرستان آمل برای قرار گرفتن درمیان شهرهای دوستدارکتاب دراین شهرستان دربخش های مختلف اجرا شد.
رضا کسب ور افزود: مهمترین این برنامه ها بررسی و نقد کتاب در رده های مختلف سنی از جمله مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها، همکاری میان بخشی با کتابخانه های عمومی، کتابخوانی وجمع خوانی در میان شهروندان بوده است.
وی ادامه داد: توزیع کتاب به شهروندان وآشنایی مردم با کتاب، برگزاری کارگاه چگونه کتاب بخوانیم برای افرادی که برای نخستین بار قصد کتاب خواندن دارند با هدف آشنایی با مفهوم وانتخاب کتاب مورد نظر برنامه دیگری بود که دریکسال گذشته در این شهر برگزار شد.
کسب ور، همچنین به حضور گروه های ارزیاب از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای بررسی و راستی آزمایی مستندات و تولیدات ارائه شده از این شهر حداقل تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این گروه از زیرساخت های مربوط به حوزه کتاب، کتابخانه های فعال سطح شهر و طرح هایی که در حوزه دوستدار کتاب در این شهر اجرا شده را مورد بررسی قرار خواهند داد.
وی، قرارگرفتن آمل در میان شهرهای برتر دوستدار کتاب کشور را با توجه به سابقه کهن فرهنگی و تاریخی این شهرستان ارزشمند خواند و اضافه کرد: درحال حاضر رقبای اصلی آمل برای کسب پایتختی کتاب ایران، اصفهان، کرج و قزوین و ارومیه هستد که هریک ظرفیت و امکانات زیادی دارند که از حمایت و پشیبانی نیز برخوردار هستند.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، کسب ور افزود: درصورت انتخاب آمل به عنوان پایتخت نهایی کتاب ایران، ظرفیت و سرانه فرهنگی این شهرستان افزایش قابل توجهی خواهد یافت وگرایش به سمت کتاب در میان شهروندان این شهر فراگیرتر خواهد شد.

1402/5/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود