۳۵۰ هزار خانوار مازندرانی به فیبر نوری متصل می شوند


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: امسال ۳۵۰ هزار خانوار استان به پروژه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت متصل می شوند.
اسماعیل اعزی از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و اتصال همه مدارس استان به اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه دو برنامه راهبردی در حوزه زیرساخت در استان در حال اجرا است، افزود: برنامه نخست ما پیگیری و اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در راستای تحقق شبکه ملی ارتباطات است.
وی یکی از مزیت‌های این پروژه را افزایش چند برابری سرعت و پایداری شبکه ارتباطی استان مازندران بیان کرد و گفت: در این راستا پوشش ۳۵۰ هزار خانوار از مجموع ۱۰ میلیون خانوار کشور در سال جاری تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران ادامه داد: همچنین در سال جاری برنامه اتصال تمامی مدارس دولتی در استان به اینترنت پرسرعت بر بستر شبکه فیبر نوری اجرا می‌شود و علاوه براین پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز برای تأمین پوشش مکالمه و اینترنت همراه در دستور کار است.
اعزی یادآور شد: تاکنون اتصال ۲۴ روستای استان توسط مجری طرح توسعه ارتباطات توسعه وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد و در یک سال گذشته ۹۶ روستای استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در شهرهای آمل، محمودآباد، چالوس، فریدونکنار و ساری شبکه فیبر نوری توسط شرکت ایرانسل جهت اتصال سایت‌ها احداث شده است و البته این پروژه در شهر قائمشهر نیز در دست اجرا است.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، اتصال ۱۱۴ روستای استان مازندران به امکانات پیشرفته اینترنت تلفن همراه و گام نخست شبکه فیبر نوری شهرستان بابل باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

1402/2/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه , بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود