در پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل


خوشنویسان ممتاز مازندرانی سوره‌های قرآن کریم را کتابت کردند
خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز مازندرانی در پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل سوره های مبارکه قرآن کریم را به رشته تحریر درآوردند.
این همایش که سه شنبه شب ۲۹ فروردین ماه جاری در سالن همایش ” فرهنگ شریف ” در مجتمع فرهنگی وهنری ولی عصر(عج) شهرستان آمل برگزار شد، ۱۱۰ خوشنویس ممتاز مازندران سوره‌های جزء ۳۰ قرآن کریم را با هنر زیبای خوشنویسی به رشته تحریر درآوردند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با بیان اینکه در دوره پانزدهم همایش استانی کتابت وحی در آمل نگاهی نو و متفاوت در برگزاری آن ایجاد شده است، گفت: در همایش‌های قبلی کتابت وحی در آمل، یک آیه یا یک سوره توسط هر خوشنویس کتابت می‌شد، اما در همایش امسال یک سوره را پنج خوشنویس با خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ تحریر کردند.
رضا کسب‌ور اظهار داشت: هدف از این نگاه نو، که با همکاری انجمن خوشنویسان ایجاد شده، پیشنهاد شده بود که هریک از سوره‌های کتابت شده توسط استادان خوشنویسی در قالب کتاب چاپ و به نام هر خوشنویس نیز منتشر شود.
وی اضافه کرد: با این اقدام که آثار خوشنویسان مازندرانی به عنوان اثری هنری در تراز ملی و مورد استفاده همه افراد با درج نام هنرمند خواهد شد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با بیان اینکه برگزاری همایش استانی کتابت وحی در این شهرستان درسال‌های اخیر با حضور استادان ممتاز و فوق ممتاز استان دستاوردهای زیادی هم در سطح شهرستانی و استانی داشته است، گفت: یکی از دستاوردهای مهم همایش‌های استانی کتابت وحی در شهرستان آمل، رونمایی از ۷ جلد قرآن کریم کتابت شده توسط خوشنویسان برتر استانی در ۱۴ دوره گذشته، از این همایش بوده است.
کسب ور ابراز امیدواری کرد، همه تلاش‌های در حال انجام در برگزاری همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل، این است که این همایش استانی در تقویم سالانه و رویداد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

1402/1/30

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود