نوزدهمین همایش ملی برنج درآمل برگزار شد

نوزدهمین همایش ملی برنج با عنوان برنج ایرانی، امنیت غذایی و پایداری تولید، در معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل برگزار شد.
معاون موسسه تحقیقات برنج کشور دراین همایش با اشاره به اینکه پس از دو سال وقفه به علت بیماری کرونا، نوزدهمین دوره همایش ملی برنج درآمل برگزار شد، گفت، هدف اصلی این همایش بررسی موانع پیش روکشت، برداشت و فرایند فروش آن درسال زراعی پیش رو با ارائه جدیدترین یافته‌های تحقیقاتی محققان درحوزه تولید برنج بوده است.
وحید خسروی افزود: حفظ زیست بوم شالیزار برای نسل آینده، افزایش بهره وری وکاهش ضایعات، تکنولوژی‌های جدید وافزایش بهره وری، نقش مکانیزاسیون درکاهش هزینه تولید و جایگاه مصرف کننده درپایداری تولید از محور‌های اصلی وتعیین شده درهمایش نوزدهم بوده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وی ادامه داد: آخرین دستورالعمل‌ها و یافته‌های تحقیقاتی در زمینه تولید تا برداشت برنج ورفع مشکلات از دیگر مواردی بوده که دراین همایش سعی شده تا با حضور محققان و کارشناسان مطرح و نتایج مثبت این دستاورد‌ها دراختیاربهره برداران حوزه تولید برنج قرار بگیرد.

1402/12/19

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود