استقرار 10 اکیپ ثابت و سیار نظارت دامپزشکی در آمل/ ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه سنتی آمل رایگان انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آمل گفت: به مناسبت عید سعید قربان اکیپ‌های گشت شامل 10 اکیپ ثابت و سیار در شهرستان آمل بر وضعیت دام‌ها و کشتار زنده دام نظارت می‌کنند.
به گزارش صبح آمل نیوز، دکتر حمید رسولی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: اکیپ ثابت، مستقر در شبکه دامپزشکی پاسخگوی سؤالات مردمی بوده و متقاضیان ذبح دام روز عیدسعید قربان می‌توانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی و کشتارگاه دام و یا با شماره ۰1143182500 از خدمات رایگان دامپزشکی برای نظارت بر سلامت دام گوشت قربانی در سطح شهرستان استفاده کنند.
وی ادامه داد: گشت‌های سیار شبکه دامپزشکی شهرستان آمل به ترتيب در بلوار جانبازان، شهر دابودشت، شهر امامزاده عبدالله(ع) و بخش لاریجان، بازدید از لاشه‌ها و قربانی‌ها را برعهده دارند و نظارت لازم را انجام می‌دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آمل با بیان اینکه یک روحانی، تیم‌های نظارتی در زمینه حلَیت کشتار دام و کنترل ذبح دام‌ها را همراهی می‌کند، خاطرنشان کرد: اکیپ نظارتی شامل دامپزشک، تکنسین دامپزشکی و روحانی است.
رسولی زاده با اشاره به اعلام آمادگی کشتارگاه دام سنتی این شهر بیان کرد: به مردم توصیه می‌شود قربانی‌های خود را در کشتارگاه سنتی شهر آمل ذبح کنند که این امر رایگان انجام می‌شود.
وی به مردم توصیه کرد: حتماً لاشه و گوشت استحصالی از قربانی را 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس نسبت به مصرف آن اقدام کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آمل افزود: از مردم درخواست می‌شود در صورت ذبح قربانی و قطعه‌بندی آن در منزل و مکان‌های دیگر، به طور حتم از دستکش و ماسک استفاده کنند و بلافاصله پس از ذبح، محل آن را پاکسازی و شست‌وشو دهند.
رسولی زاده اضافه کرد: بررسی لازم پیش از کشتار دام توسط اکیپ‌ها نظارت و بازرسی انجام می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، پرهیز از خوردن جگر خام و نیم پخته، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل و به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد در یخچال، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر این شبکه از عمده راه‌های پیشگیری از بیماری است.

1402/4/6

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود