برنج شمال توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور خریداری می‌شود

استاندار مازندران از اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران خواست برای خرید برنج کشاورزان استان اقدام عملی جدی به عمل آورند که مقرر شد در از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، بخش قابل توجهی از برنج کشاورزان مازندرنی را خریداری کنند. ‎
سیدمحمود حسینی پور در نشستی؛ از اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران خواست برای خرید برنج کشاورزان استان اقدام عملی جدی به عمل آورند که آنان نیز در جهت خروج از رکود فروش برنج در بازار مقرر شد؛ تا در اقدامی مهم و موثراز طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور تا بخش قابل توجهی برنج کشاورزان را خریداری کنند.
وی افزود: همچنین مقرر شد؛ پایانه بین‌المللی برنج در این راستا بطور جدی وارد میدان شود.
حسینی‌پور در این زمینه در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران ضمن تاکید بر ظرفیت‌های مازندران در حوزه کشت و تولید برنج گفت: زیرساخت‌ها در این استان برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به هاب صادرات صنعت برنج در منطقه CIS آماده است.
وی افزود: صنعت برنج اهمیت ویژه‌ای برای استان‌های شمالی به ویژه مازندران دارد و توجه به این صنعت می‌تواند در زمینه توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی کشور اثرگذار باشد.
استاندار مازندران، تاسیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران را فرصتی مغتنم برای این بخش دانست و اعلام کرد: استانداری مازندران از برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری اعضای انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در صنعت برنج که به توسعه کیفی و کمی تولید برنج و همچنین ارتقاء بهره وری این محصول منتهی می‌شود، استقبال می‌کند.
وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در حوزه سیاست‌گذاری تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه‌هایی که دولت امکان حضور و فعالیت ندارد، مسولیت را برعهده گرفته و موثر عمل کند.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، حسینی‌پور با تاکید بر ایجاد کارگروه مشترک میان استانداری مازندران و انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، تصریح کرد: این کارگروه ماموریت دارد مشکلات و موانع را بررسی و با شناسایی توان و ظرفیت‌ها، در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

1402/2/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود