مرکزآموزش وپژوهش منطقه ای انتقال خون مازندران درآمل فعال می شود


مدیرکل انتقال خون مازندران، از فعالیت دوباره مرکزآموزش و پژوهش منطقه ای انتقال خون این استان، درمحل پایگاه انتقال خون شهرستان آمل پس از رکود چند ساله خبر داد.
عبدالله محمدی فیروزجایی درحاشیه بازدید از بخش تالاسمی بیمارستان امام رضا(ع)شهرستان آمل و درخصوص تعطیلی چند ساله این مرکز به دلایل نامشخصی گفت: درحال برنامه ریزی برای فعالیت دوباره آن هستیم.
وی درپاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا که زمان راه اندازی آن را چه زمانی اعلام می کنید، افزود: تلاش می کنیم درکوتاه ترین زمان این مرکز را درآمل راه اندازی کنیم.
مدیرکل انتقال خون مازندران، به افزایش پایگاه های ثابت و سیارانتقال خون در چند شهر استان اشاره کرد وگفت: در سال گذشته مرکزخونگیری درشهرستان نور از سه روز در هفته، ۶ روزه شده و پذیرای شهروندان این مناطق است.
محمدی فیروزجایی ادامه داد: مرکزخونگیری شهرستان بابلسر نیز درسال گذشته راه اندازی شده ودرحال حاضر سه روز درهفته ازاهداکنندگان خون دراین شهرستان خون دریافت می کند.
وی اضافه کرد: البته درحال افزایش تیم های سیار خونگیری درسطح استان هستیم وبا توجه به تقاضای مردم درسطح روستاها و محلات پرجمعیت شهری وروستایی، تیم های خونگیری اعزام خواهند شد.
مدیرکل انتقال خون مازندران، دربخش دیگری با بیان اینکه متاسفانه یکی از دغدغه های جدی این اداره کل فرسوده شدن ناوگان حمل ونقل خونگیری درسطح استان است، گفت: به طور جدی درحال پیگیری وتامین اعتبارهای مورد نیاز برای نوسازی وجایگزین کردن ناوگان خونگیری سیار درسطح استان هستیم تا با خدمات بهتری درخدمت شهروندان باشیم.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایسنا، حدود ۱۴ هزار بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در مازندران وجود دارند که بیشترین دریافت کننده خون دراین استان هستند.

1402/2/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :

گفتگوی اختصاصی صبح آمل با خانم مهندس سمانه هندویی معاونت مالی و اداری شرکت های گروه هندویی و عضو هیئت امنای شهرک شهدای تشبندان محمودآباد: واقعیت این است که در دنیای امروز ‌ صدای مردان چنان بلند شده است که گاهی، شاید برای ایجاد تعادل، باید از مردها خواست تا کمی سکوت کنند تا صدای زنان موفق دنیا بهتر شنیده شود